معاون سیاسی - اجتماعی فرمانداری بندرترکمن در همین پیوند یکشنبه شب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با همکاری یگان تخریب نیروی زمینی سپاه چند انفجار همزمان در محل مصب رودخانه قره سو در حوزه استحفاظی این شهرستان انجام شد تا سرعت خروجی سیلاب گلستان به دریای خزر شدت یابد.
محمد جواد زنگانه گفت: اکنون طغیان و سرریز رودخانه قره سو در حوزه استحفاظی بندر ترکمن تا حدود زیادی تحت کنترل است و شهرستانهای ترکمن و کردکوی را تهدید جدی نمی کند ضمن اینکه بخشی از حجم سیلاب غرب استان گلستان را در زمان کمتری به دریای خزر در محدوده خلیج گرگان تخلیه می کند.
بر اساس مشاهدات عینی امروز /یکشنبه/ خبرنگار ایرنا با وجود اینکه ارتفاع کناره های رودخانه قره سو در محدوده روستای نیاز آباد بندرترکمن با استفاده از کیسه گونی و ایجاد خاکریز تا دو متر افزایش یافته است طغیان آب به خط تراز نهایی رسیده و باتوجه به بارش های موجود احتمال به زیر آب رفتن جاده های اطراف متصور است.
عرض اندک رودخانه قره سو در مصب و حجم بالای آب سبب شده تا بخش هایی از سیلاب غرب گلستان وارده زمین های زراعی روستاهای نیازآباد و زابلی محله سفلی و علیا در حوزه شهرستان بندرترکمن شود.
گفتنی است طی روزهای اخیر مردم و مسوولان شهرستانهای کردکوی و بندرترکمن در غرب استان گلستان از حرکت سیلاب و روان آبها به سمت این مناطق ابراز نگرانی کرده بودند.
اقدامات اخیر دستگاههای اجرایی با کمک سپاه، ارتش و بسیج مردمی تهدید سیل در این مناطق را به حد چشمگیری کاهش داده است .
صبح امروز و پیش از انفجار در مصب رودخانه قره سو؛ ابراهیم قدمنان فرماندار کردکوی در گفتگو با خبرنگار ایرنا دغدغه مردم از ورود سیلاب به این شهرستان را هم مطرح کرده بود.
خروجی رودخانه قره سو به خلیج گرگان در شهرستان بندر ترکمن قرار دارد.
7333
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.