به گزارش خبرنگار ایرنا سرتیپ امیرعلی جهانشاهی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخشی از این خودروها شامل نفربرهای آبی و خاکی (2 زیست) است که آسیب دیدگان را برای خروج از مناطق بحران زده سیل یاری می کند.
وی افزود: برای امدادرسانی و تسریع در این روند و بازگشت آرامش به منطقه و برگشت مردم به خانه ها، یگان ‌های مختلف ارتش شامل یگان ‌های ویژه و تیپ ‌های مختلف، گروه‌ های هوانیروز، غواصان، گروه ‌های فنی و مهندسی و کادر درمانی از سراسر کشور در منطقه حضور دارند.
معاون هماهنگ کننده نزاجا گفت: امکانات و نیروهای بیمارستان های ارتش مشهد و گرگان به منطقه منتقل و بیمارستان صحرایی در شهرهای سیل زده دایر شده که خدماتی مانند جراحی، آزمایشگاه، داروخانه، مرکز مشاوره و دندانپزشکی به آسیب دیدگان ارایه می شود.
جهانشاهی همچنین به تلاش یگان های مهندسی ارتش برای کمک به تخلیه آب شهرهای سیل زده گلستان اشاره کرد و گفت: ایجاد کانال ‌های فرعی سرعت آب را افزایش می دهد و بر همین اساس نیروهای ارتش در حال لایروبی کانال ملت در شهر گمیشان هستند تا سرعت خروج آب از شهر را بیشتر کنند.
وی اضافه کرد: برای برقراری ارتباط زمینی بین آق قلا و اینچه برون، یک پل متحرک توسط نیروهای فنی و مهندسی نزاجا با تکیه بر توان و دانش بومی در حال ساخت است.
3014/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.