به گزارش خبرنگارایرنا، یازمراد کوسه غراوی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی اجرای طرح های بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی ناشی از سیل و طوفان اخیر در این شهرستان، افزود: معرفی ضامن کارمند بدون بدهی بانکی، با توجه کوچک بودن شهر مراوه تپه و محدود بودن تعداد کارمندانی که حاضر به ضمانت وام گیرندگان باشند، به معضلی برای روستاییان برای دریافت تسهیلات مسکن تبدیل شده است.
وی همچنین گفت: این موضوع و آمار بالای واحدهای تخریب شده در جریان سیل و طوفان اخیر و نیز واحدهایی که پیش از این نیمه مقاوم شناسایی و معرفی شده است، باعث برگشت اعتباراتی که خواهد شد که از سوی دولت به این شهرستان اختصاص می یابد.
رئیس ستاد هماهنگی مدیریت بحران مراوه تپه گفت: این امر مانع مقاوم سازی واحدهای مسکونی این شهرستان شده و به هنگام بروز حوادث مشابه، تحمیل خسارات هنگفت دوراز انتظار نخواهد بود.
وی تصریح کرد: لازم است مدیران بانک های استان و شهرستان به منظور بهره گیری روستاییان از اعتبار اختصاص یافته ترتیبی اتخاذ نمایند که روستاییان واجد شرایط دریافت تسهیلات مسکن بتوانند از روش معرفی زنجیره ای ضامن بانکی استفاده کنند.
فرماندار مراوه تپه اظهارداشت: پیش از وقوع بارندگی، طوفان و جاری شدن سیلاب اخیر در شهرها و روستاهای مراوه تپه و بر اساس ارزیابی های صورت گرفته از سوی کارشناسان بنیادمسکن، از 13 هزار واحد مسکونی موجود، هشت هزار و 349 مورد در ردیف واحدهای کم دوام شناسایی شده بود و در بارندگی و سیلاب اخیر هم در مناطق مختلف این شهرستان، 990 واحد مسکونی تخریب شده است.
شهرستان مراوه تپه با 62 هزار نفر جمعیت، در منتهی الیه شمال شرقی استان گلستان واقع است.
/1860/7478
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.