ولی الله رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ارزیابی این واحدها توسط 30 تیم ارزیاب متشکل از کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مهندسان ناظر صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه از مجموع واحدهای ارزیابی شده، یک هزار واحد در مناطق شهری و 1700 واحد درمناطق روستایی گنبدکاووس واقع اند، افزود: هم اکنون 80 درصد واحدهای مسکونی آسیب دیده در مناطق روستایی این شهرستان ارزیابی شده اند.
رضایی اضافه کرد: کار ارزیابی واحدهای مسکونی آسیب دیده در دیگر شهرهای شرق استان گلستان نیز توسط کارشناسان بنیاد مسکن هر یک از شهرستان های این منطقه درحال انجام است.
وی تصریح کرد: پس از پایان کار ارزیابی واحدهای آسیب دیده، جمع بندی نهایی درخصوص میزان خسارت و تعداد پرونده های تشکیل شده، اطلاع رسانی می شود.
رییس ستاد پشتیبانی بازسازی مناطق سیل زده شرق گلستان همچنین از آغاز عملیات بازسازی واحدهای آسیب دیده این استان خبر داد و گفت: این اقدام عصر روز گذشته باحضور مدیرکل بازساری بنیاد مسکن کشور و از روستای 'ایمر حاج اللهیار' بخش مرکزی گنبدکاووس آغاز شد.
رضایی درخصوص کمک بلاعوض و تسهیلات برای بازسازی و یاتعمیرات واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل اخیر در گلستان نیز افزود: سقف کمک بلاعوض برای واحدهایی که نیاز به بازسازی کامل در مناطق شهری دارند، 120 میلیون ریال و تسهیلات در نظر گرفته شده برای این واحدها نیز 500 میلیون ریال به صورت قرض الحسنه با کارمزد پنج درصد و دوره باز پرداخت 15 ساله است.
وی اضافه کرد: سقف کمک بلاعوض این نوع واحدها در مناطق روستایی 100 میلیون ریال و میزان تسهیلات پیش بینی شده نیز 400 میلیون ریال است.
رضایی ادامه داد: درخصوص واحدهایی که نیاز به تعمیرات دارند، برحسب میزان خسارت وارده، سقف کمک بلاعوض درمناطق شهری و روستایی تا 50 میلیون ریال و سقف تعمیرات واحد مسکونی نیز تا 150 میلیون ریال پیش بینی شده است.
وی از آغاز پرداخت کمک های بلاعوض به صاحبان واحدهای مسکونی که خسارات وارد شده به آنها مورد ارزیابی قرا گرفته اند، خبر داد و گفت: پرونده این عده برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل ارسال می شود.
به گزارش ایرنا، براثر بارش های شدید و رگباری اواخر سال گذشته و اوال امسال که سبب طغیان رودخانه ها شد، برخی شهرهای استان گلستان از جمله گنبدکاووس، گمیشان و آق قلا دچار آبگرفتگی و سیلاب شدند.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.