به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر پیوندی روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: از 25 اسفند 97 تا 10 فروردین به 161 هزار نفر از متاثرین انواع حوادث در کشور از جمله 57 هزار نفر در استان گلستان امدادرسانی شد.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت 55 هزار نفر از آسیب دیدگان و متاثرین انواع حوادث در کشور اسکان اضطراری و عمومی یافتند که 13 هزار نفر از این افراد گلستانی بوده و در اردوگاه های اسکان اضطراری و موقت شهرهای گرگان، گنبد و آق قلا مستقر شدند.
پیوندی به توزیع 66 هزار بسته مواد غذایی یک ماهه اشاره کرد و گفت: در استان گلستان 40 هزار بسته غذایی بین سیل‌زدگان توزیع شده و روزانه هشت هزار و 500 امدادگر مشغول امدادرسانی به سیل‌زدگان هستند.
** مردم بیش از 14 میلیارد تومان کمک کردند
وی به کمک های مردمی به هلال احمر برای سیل زدگان اشاره کرد و اظهارداشت: تاکنون بالغ بر 140 میلیارد ریال به حساب هلال احمر واریز شده که بعد از عملیات گزارش هزینه‌کرد آن را به طور شفاف ارایه خواهد شد.
رییس هلال احمر ادامه داد که تاکنون این جمعیت 250 میلیارد ریال در امدادرسانی به آسیب‌‌دیدگان حوادث جوی هزینه کرده است.
* اتفاقات عجیب و غریب در حوادث
رییس جمعیت هلال احمر درباره برخی خبرها مبنی بر سرقت منازل و احشام سیل‌زدگان توسط افرادی که لباس هلال احمر به تن دارند، گفت: در بحران و حادثه اتفاقات عجیب و غریب زیاد می افتد و کم و کیف آن را نیروی انتظامی باید گزارش دهد، ولی ممکن است برخی افراد سودجو با استفاده از کاورهای هلال احمر، چنین اعمالی را انجام دهند که موجب کاهش اعتماد مردم به هلال احمر می‌شود و حتما باید با آنان برخورد قانونی شود.
رییس جمعیت هلال احمر با یادآوری جان‌باختن 45 نفر از هموطنان بر اثر حوادث جوی اخیر اظهار داشت: با وجود تلاش فراوان برای جلوگیری از بروز تلفات جانی در گلستان، به دلیل ابعاد گسترده این حادثه متاسفانه هشت نفر بر اثر سیل این استان جان باختند.
پیوندی افزود: هلال احمر از لحظات اولیه در همه استان ها با تمام وجود با ظرفیت های استان‌ها و استان‌های معین در خدمت مردم بود و چهار وظیفه عمده امداد و نجات، اسکان اضطراری، تغذیه اضطراری و درمان اضطراری را در دستور کار قرار داده است.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.