به گزارش ایرنا، مرتضی سلیمی روز جمعه در نشست با خبرنگاران در هلال احمر گرگان اظهار داشت: این کمک ها به حساب هلال احمر ( ۹۹۹۹۹) واریز شده که با توجه به نیاز سیل زدگان پس از تبدیل به کالا و اقلام مورد نیاز، میان آن ها توزیع خواهد شد.
وی بیان کرد: خطر سیل از گمیشان برطرف شده اما اقدامات احتیاطی همچنان مورد توجه قرار دارد بر همین اساس برخی خانه ها تخلیه و آسیب دیدگان در کمپ های موقت، اسکان داده شدند.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: تقریبا همه استان های کشور از هفته گذشته تاکنون گرفتار سیل و بارش های شدید هستند که در بسیاری از استان ها خدمات هلال احمر به آسیب دیدگان حوادث ارایه شد.
سلیمی ادامه داد: در ۶ روز گذشته که بارش های شدید به اوج خود رسید هلال احمر در ۳۱۲ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و جاده های کوهستانی کشور به ۶۹ هزار و ۴۲ هموطن امدادرسانی کرد.
وی گفت: از این تعداد ۳۳ هزار و ۳۸۸ نفر اسکان اضطراری یافتند، ۳۵ نفر به مراکز درمانی منتقل شده و ۳۰۴ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.
رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به بارش برف روزهای گذشته در برخی جاده های کشور گفت: در ۶ روز گذشته ۲۲۲ خودرو گرفتار از برف نجات یافتند و به افراد گرفتار کمک های لازم ارایه شد.
سلیمی اضافه کرد: خدمت رسانی امدادی به مردم حادثه دیده سیل و بارش های شدید هفته گذشته با یک هزار و ۱۲۴ تیم عملیاتی مشتمل بر ۴ هزار و ۳۸۳ امدادگر همچنان ادامه دارد.
وی گفت در این مدت علاوه بر تخلیه 421 منزل از آب، یک هزار و ۵۳۱ دستگاه چادر، ۱۳ هزار و ۷۸۳ تخته پتو، ۲۸ هزار و ۹۶۶ بطری آب، ۴ هزار و ۹۸۶ بسته غذایی، ۳۴ هزار و ۴۰۲ قوطی کنسرو، ۳۷ هزار و ۶۱۶ قرص نان، ۱۷۲ کیلوگرم خرما، ۱۵ هزار و ۹۰۵ کیلوگرم برنج، ۴ هزار و ۷۵۲ کیلوگرم حبوبات، ۳ هزار و ۷۱۳ کیلوگرم روغن و ۴ هزار و ۲۰۸ کیلوگرم قند و شکر بین حادثه دیدگان توزیع شد.
2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.