حسینقلی قوانلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: از این میزان، دو هزار و 300 میلیارد ریال به واحدهای فعال و زیرساخت های شهرک صنعتی آق قلا وارد شده است.
وی گفت: علاوه بر این، هشت واحد در خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی بر اثر آبگرفتگی حدود 300میلیارد ریال خسارت دیده اند.
قوانلو همچنین به خطر آبگرفتگی صنایع سیمین شهر گمیشان، پنج پیکر بندرترکمن و حیدر آباد گرگان اشاره کرد.
وی در خصوص خسارت وارده به واحدهای صنفی استان هم گفت: یکهزار میلیارد ریال به یکهزار و 700واحد صنفی در شهر آق قلا و 300 واحد صنفی در شهر گنبدکاووس خسارت وارد شده است.
به گفته قوانلو، با توجه به ادامه آبگرفتگی گمیشان، هنوز خسارت وارده به واحدهای تجاری این شهرستان برآورد نشده است.
وی افزود: کارشناسان بیمه در شهرهای گنبدکاووس و آق قلا فعالیت خود را برای پرداخت خسارت آغاز کرده اند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان به خسارت وارده به 10 هزار بافنده استان نیز اشاره کرد و گفت: این بافندگان در آق قلا، گنبدکاووس، گمیشان و بندرترکمن فعالیت دارند که برآورد اولیه خسارت آبگرفتگی به مواد اولیه و امکانات آنها، 500 میلیارد ریال است.
وی درخصوص حمایت از خسارت دیدگان بخش صنعت استان، افزود: برای جبران خسارت واحدهای صنفی آسیب دیده در نشست روز گذشته هیات وزیران کمک بلاعوض و وام ارزان قیمت تصویب و برای صنایع و بافندگان فرش هم در نشست آینده هیات وزیران (یکشنبه هفته بعد) تصمیم گیری می شود.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
همچنین سرریز آب سدهای بوستان، گلستان 2 و وشمگیر در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه به ویژه شهرستان آق قلا و گمیشان را به دلیل حجم فراوان آب دچار سیلاب کرد.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.