به گزارش صبح پنجشنبه ایرنا از صندوق بیمه کشاورزی، محمدابراهیم حسن نژاد اظهارداشت: اکیپ های تخصصی ارزیابی، خسارت سیل زدگان بخش کشاورزی را که بیمه نامه دارند، انجام می دهند.
وی اضافه کرد: بیمه گذاران از اکنون می توانند برای انجام فرآیند بررسی خسارت واحدهای تولیدی خود اعم از مزارع، باغ ها، استخرهای پرورش ماهی و غیره به نزدیک ترین شعبه بانک کشاورزی یا دفترهای خدمات بیمه ای مراجعه کنند.
به گفته وی، در سیل اخیر باغ ها، خزانه های نشاکاری برنج، کشتزارهای دانه های روغنی و مزارع پرورش ماهی و میگو آسیب دید.
وی تاکید کرد: بررسی تخصصی خسارت با دقت کامل بر اساس عوامل خطر زیر پوشش و میزان تعهدات درج شده در بیمه نامه های صادر شده در حال انجام است.
او از کشاورزان خواست برای فعالیت های تولیدی خود بیمه نامه تهیه کنند تا هنگام رخداد آسیب، امکان جبران بخشی از خسارات از طریق سازوکار بیمه کشاورزی فراهم شود.

** لزوم تامین بهنگام حق بیمه سهم دولت
حسن نژاد یادآوری کرد: صندوق بیمه کشاورزی به موجب قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، در زمینه مدیریت بخشی از ریسک های مالی بخش کشاورزی فعالیت می کند و بیش از 150مورد بیمه ای را در زیربخش های زراعت، باغبانی، منابع طبیعی، دامپروری و دیگر عوامل تولید زیر پوشش حمایتی خود دارد.
وی افزود: با توجه به مشارکت دولت در حق بیمه دریافتی به عنوان منابع مالی صندوق بیمه کشاورزی، تامین بهنگام حق بیمه سهم دولت، امکان جبران سریع خسارات را مقدور می سازد.
به گفته وی، از مهم ترین برنامه های امسال، ورود در عرصه بیمه های فراگیر و بیمه دام و آبزیان در کشور است که می تواند سطح گسترده ای از خطرهای بخش کشاورزی را بخوبی و نظام مند پوشش دهد.
به گزارش ایرنا، سالانه به طور متوسط حدود یک میلیون و 500 هزار فعال بخش کشاورزی فعالیت تولیدی خود را بیمه می کنند.
به طور میانگین، بیش از نیمی از حق بیمه محاسبه شده، به موجب قانون بر عهده دولت است که با تامین آن خسارت ها پرداخت می شود.
سامانه جامع بیمه کشاورزی (Core Insurance) با 20سامانه، بانک آماری، اطلاعاتی و مالی ارتباط دارد.
9186/1961/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.