به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جمع مردم سیلزده روستای چن سیلی آق قلا گلستان اظهار داشت: در این حادثه خانه های زیادی در شهر و روستاهای گلستان دچار آسیب و خسارت شد که امیدواریم تا تابستان امسال این منازل بازسازی و مرمت شود.
وی بیان کرد: خسارت های فراوان به بار آمده ناشی از این حادثه ثابت کرد که لایروبی گرگانرود به عنوان مسیر اصلی انتقال این سیلاب یک ضرورت جدی است .
وی ادامه داد: شکافتن جاده برای هدایت آب و کاهش آبگرفتگی اقدام مقطعی بوده که انجام شده ولی اقدام اساسی لایروبی از مصب رودخانه به دریا است که باید به طور جدی پیگیری شود.
رییس جمهوری افزود: تخلیه آب انباشته شده در شهر و خانه ها، مرمت منازل، تامین خسارت وارده به مزارع، صنایع و بخش های تجاری، خواسته های مردم آسیب دیده و سیل زده گلستان است که دولت تلاش می کند این حقوق طبیعی مردم را برای آن ها تامین کند.
دکتر روحانی ادامه داد: بنیاد مسکن مسوول پرداخت خسارت وارده به منازل است و با کمک بیمه برای پرداخت بخش دیگر آسیب ها، آلام مردم را تا حد امکان کاهش خواهد داد.
وی افزود: هم اینک آبگرفتگی در آق قلا و روستاهای اطراف آن کاهش یافته اما هنوز برخی مناطق این استان شاهد انباشت فراوان آب ناشی از وقوع سیل است که امیداریم در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد حل این مشکل باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه پس از ورود به استان گلستان عازم روستای چن سبلی در شهرستان آق قلا شد و از این منطقه که در اثر سیل و آبگرفتگی دچار خسارت شده دیدن کرد.
دکتر روحانی همچنین در فضایی صمیمی از نزدیک با مردم گفتگو و پس از اطلاع از مسائل و مشکلات آنان دستورات لازم را در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم در زمینه‌های گوناگون به مسئولان ارائه کرد.
3014/6204
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.