به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از این وزارتخانه، ‌‌‌سازمان اتکا در پی وقوع سیل ‌در استان گلستان با حضور در مناطق سیل‌زده نسبت به امداد‌رسانی و توزیع اقلام ضروری از جمله تأمین خوراک کنسروی و آب معدنی اقدام کرده است.
نخستین اقدام پس از وقوع سیل در گلستان، تشکیل ستاد هماهنگی بحران شرکت سهامی مزرعه نمونه با حضور مدیرعامل سازمان اتکا و هماهنگی و تحویل 60 هزار بطری آب معدنی کوچک و 3600 آب معدنی بزرگ ‌به ستاد بحران استانداری گلستان بود.
تهیه غذای گرم برای مردم شهرستان سیل زده گمیشان، تأمین مایحتاج ضروری از قبیل ‌پنیر، چای خشک و قند برای مردم روستای تازه‌آباد از توابع بخش وشمگیر شهرستان آق قلا‌ و تأمین ‌آنتی بیوتیک جهت درمان اولیه دام‌ها برای دامداران این روستا از دیگر اقدامات بوده است.
بر اساس این گزارش مدیر عامل سازمان اتکا نیز در بازدید میدانی ‌از مناطق سیل‌زده نسبت به هماهنگی تخصیص 10 هزار کیلوگرم مرغ منجمد آماده طبخ برای سیل‌زدگان گلستان اقدام کرد.
در همین خصوص ساسان پورجعفری مدیر ارشد وزارت دفاع در گلستان گفت: ذخیره اقلام ضروری، تحکیم مسیرهای نفوذ آب، بازگشایی زهکش‌ها، سرکشی و بازدید و سطح سنجی مکرر از سد وشمگیر، آب بندان های روستاها و شهر آق قلا، ارسال بیل مکانیکی جهت تحکیم روستای امین آباد، تحکیم دیواره ذخیره سد وشمگیر، ارسال جیره غذایی به آق قلا و روستاهای اطراف، ارسال تجهیزات و بیل مکانیکی، لودر و تراکتور و احداث خاکریز جهت جلوگیری از آبگرفتگی شهر انبارالوم و ارسال قایق موتوری به آق قلا از دیگر تلاش ها بوده است.
1058/2021/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.