سرهنگ بهزاد ابراهیمی روز چهارشنبه به ایرنا اعلام کرد: همزمان با آغاز بارش ها و جاری شدن سیل در استان، تیم هایی از مرزبانی گلستان در شهرستان های آق قلا، گمیشان و سیمین شهر حضور یافته و تا فروکش کردن سیل و عادی شدن شرایط زندگی مردم در منطقه حضور دارند.
وی افزود: با اعزام 18 فروند قایق و بکارگیری 2 دستگاه بیل مکانیکی جهت هدایت آب در مسیرهای مشخص، تلاش برای کمک به سیل زدگان همچنان ادامه دارد.
جانشین فرمانده مرزبانی گلستان با اشاره به توزیع مواد خوراکی و غذا توسط کارکنان مرزبانی و دریابانی بین سیل زدگان تصریح کرد: همچنین در پی بارش باران و طغیان و لب ریز شدن رودخانه ها و احتمال سیل در روستاهای همجوار و مرزی، اقدام به انتقال بیل مکانیکی به روستای بصیر آباد خواجه نفس جهت لایروبی کانال گرگانرود و کاهش خسارت شد و هشت فروند شناور جهت جابجایی مردم بکار گرفته شد.
سرهنگ احمدی با اشاره به بازدید میدانی از مناطق سیلزده استان از بالا بودن آمار خسارت به اموال و مزارع مردم خبر داد.
وی تصریح کرد: در این سیلاب برخی جاده ها و نیز مسیرهای خاکی در مناطق مرزنشین گلستان نیز براثر طغیان رودخانه اترک تخریب شد.
احمدی افزود: در برخی از روستاهای مرزی این بخش، خساراتی به منازل و انبارهای با مصالح خشتی گزارش شده است.
به گزارش ایرنا در این سیلاب روستاهای مرزی دادلی غزنین، نارلی آجی سو، آق تقه،‌ مردم دره و بسطام دره و مزارع کشاورزی و محورهای جاده ای - مرزی در معرض طغیان رودخانه اترک قرار گرفته و آسیب دید.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.