سعید مازندرانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در نتیجه این سیل، 150 واحد صنعتی بزرگ و 500 واحد صنعتی و تولیدی کوچک و تعاونی ها دچار خسارت شد که تلاش می کنیم با ارایه تسهیلات مناسب از این مجموعه های آسیب دیده حمایت کنیم.
وی بیان کرد: یکی از حمایت های مورد نظر برای کمک به نیروهای کار بیکار شده، موافقت با پرداخت بیمه بیکاری به این افراد است که در جلسه شورای کار و رفاه استان مقرر شد تا زمانی که کارخاجات محل کار این افراد که در نتیجه سیل دچار تعطیلی شده اند تا زمان آغاز به کار دوباره از بیمه بیکاری بهره مند شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به حمایت تسهیلاتی از سیل زدگان و بنگاه‌های اقتصادی گفت: 2 هزار فقره تسهیلات 50 میلیون ریالی قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 5ساله به آسیب دیدگان سیل استان پرداخت می شود.
مازندرانی ادامه داد: همچنین برای بازسازی فوری واحدهای اقتصادی اعم از تعاونی‌ها و بنگاه‌های خرد و متوسط خارج از شهرک های صنعتی با کمک بانک توسعه تعاون و همکاری صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون بعد از شناسایی و تشخیص میزان خسارت وارده، تسهیلات مورد نیاز در اختیار آنها قرار می گیرد.
وی همچنین درباره حمایت‌های کالایی از سیل زدگان گفت: سازمان‌ها و شرکت های تابعه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطوح مختلف کمک رسانی کالایی و خدماتی انجام دادند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: در مجموع 17 هزار وعده غذای گرم توسط مجموعه سازمان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و 7 هزار بسته غذایی و ضروری در کنار غذای گرم در مناطق آسیب دیده توزیع می شود.
مازندرانی گفت: همچنین 30 هزار وعده صبحانه و 30 هزار میان وعده به همراه 10 تن شیرخشک برای کودکان خردسال طی 10 روز آینده توزیع خواهد شد.
وی گفت: به دلیل شرایط جوی و محیطی نیز 10 هزار جفت چکمه به این منطقه ارسال و در حال توزیع میان سیل زدگان است.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.