به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در مراسم عروسی برگزار شده در سالن ورزشی شهدای محمدآباد گرگان که برای اسکان موقت زلزله زدگان پیش بینی شده است؛ خیلی ها که باید می بودند، نبودند و خیلی ها که قرار نبود باشند، حاضر بودند، اما آنچه خودنمایی می کرد، شادی و پایکوبی جمعی بود تا زوج جوان را راهی خانه بخت کنند.
گفتیم خیلی ها که باید می بودند، نبودند، اینها شامل اقوامی هستند که شاید در نقاط دیگری اسکان دارند و یا به خاطر حادثه وقوع سیل اولین روز سال موفق نشدند در این مراسم حاضر شوند. اما آنها که بودند، همانهایی هستند که درد مشترک دارند و در سختی ها و شداید سیلی که روزهای شادشان را برد، با هم شریک شده اند.
داخل کمپ، تعداد زیادی چادر نصب بود که هر کدام متعلق به خانواده ای است و می بایست برای یک دوره زمانی محدود در آنجا زندگی کنند؛ برای زمانی هرچند کوتاه! و حالا یکی از آن چادرها به این زوج جوان اختصاص یافته است.
همه آنهایی که سه شنبه شب در این مراسم حضور داشتند ، شادی کردند و برای زوج جوان آرزوی خوشبختی .
این مراسم هم بهانه و غنیمتی بود برای لحظاتی که گل لبخند بر لبان پیر و جوان بنشاند، درست مانند برخی برنامه های شاد و مفرح که هنرمندان گرگانی روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته برای سیلزدگان در کمپ ها برگزار کردند و ویژه برنامه هایی نیز برای کودکان.
در گزارش خبرنگاران ما از سطح منطقه سیلزده ، بویژه در جاده بندر ترکمن به گمیشان، ذکر شده بود که جوانان و مردان ترکمنی که سرگرم حفر خندق یا ایجاد خاکریز برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل شهر و خانه هایشان بودند، با انواع طنز و شوخی، به همدیگر روحیه می دادند؛ حتی زمانی که از زور خستگی آستانه تحملشان به شدت پایین بود.
زوج سیلزده، جشن عروسی خود را در میان هیاهوی مصیبت سیل برگزار کردند تا به ما یادآوری کند که در دل مصیبت و شداید زندگی هم شادی و امید و سرزندگی را می توان رقم زد.
سیل در استان گلستان از چند روز گذشته مساحت وسیعی از اراضی استان بویژه شهرهای گنبد، آق قلا و گمیشان و روستاهای تابعه را تحت تاثیر قرار داده است و چند هزار خانوار را مجبور به مسافرت اجباری نوروزی از خانه هایشان کرده است.
آیت الله نور مفیدی امام جمعه گرگان و نماینده ولی فقیه در استان گلستان سه شنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، روحیه و استقامت اهالی مناطق سیلزده اعم از ترکمن و زابلی و ... را تحسین کرد.
گزارش تصویری از مراسم عروسی این زوج جوان در کمپ اسکان موقت را می توانید در ستون عکس ایرنا ببینید.
1770//2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.