رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای کمک به سیل‌زدگان استان گلستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد مخبر در دیدار با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده‌ ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه‌ گرگان با بیان این مطلب افزود: نیروهای ستاد اجرایی از ۲۸ اسفندماه در منطقه حضور داشتند، اما باتوجه به دستور و تأکید مجدد رهبر معظم انقلاب حضور و فعالیت خود را در مناطق سیل‌زده‌ استان گلستان گسترش دادند.

وی از توزیع ۴ هزار بسته‌ لوازم خانگی، اهدای ۴ هزار دام سبک و ایجاد ۳ هزار شغل در این مناطق خبر داد و تصریح کرد: برای این منظور ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه از سوی این ستاد اختصاص داده شده است.

مخبر با اشاره به حجم بالای خسارات در مناطق سیل‌زده گفت: از همین امروز تدارک این اقدامات انجام شده است و به محض آرام شدن اوضاع، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) از طریق بنیاد برکت اقدام به ایجاد ۳ هزار فرصت شغلی مستقیم در قالب طرح‌های اجتماع‌محور خواهد کرد. این طرح‌ها حداکثر در یک بازه‌ زمانی یک‌ساله به بهره‌برداری کامل خواهند رسید.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) با اشاره به احداث و استقرار دو آشپزخانه در گمیشان و بندر ترکمن اظهار داشت: روزانه چندین هزار پرس غذای گرم میان مردم منطقه توزیع می‌شود و دستور تأمین فوری وسایلی مانند چکمه، بادگیر و ... صادر شده است.

نماینده‌ ولی فقیه در استان گلستان نیز در این دیدار با تقدیر از اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) در مناطق سیل‌زده‌ استان تأکید کرد: سیل‌زدگان علاوه بر خسارت مالی از لحاظ روحی نیز دچار آسیب شده‌اند که باید مورد توجه قرار گیرند.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به این مطلب که خداوند بندگانش را با ابتلائات می‌آزماید، تصریح کرد: این حادثه باعث شد به مردم منطقه که قبلاً مورد غفلت قرار گرفته بود، توجه ویژه شود.  

وی با اشاره به نجابت مردم منطقه خاطرنشان کرد: اگر به دنبال امنیت پایدار هستیم باید به مردم توجه و رسیدگی ویژه داشته باشیم.

امام جمعه‌ گرگان با تأکید بر پیشگیری قبل از ابتلا اظهار داشت: با توجه به سوابق وقوع سیل در منطقه، باید ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی زه‌کشی شود که تا به امروز ۳۴ هزار هکتار زه‌کشی شده و امیدواریم مابقی هم به سرعت توسط دولت انجام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.