به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران کشور اظهار داشت: کار بزرگی در استان گلستان با توجه به سیل فراگیر انجام شده است، این که یک شهر مثلا آق قلا یا گمیشان به یک معنا زیر آب برود و یا بخش ‌هایی از آن را آب بگیرد، کار بسیار سخت و سنگینی بوده است.
رییس جمهوری افزود: این که مردم همت بلندی دارند و همیشه داشتند و الان هم آقای جهانگیری از این مردم پرهمت این منطقه تجلیل می ‌کند که با وجود همه مشکلات، با روحیه و تلاش دسته ‌جمعی برای نجات شهرشان تلاش می کنند، بسیار ارزشمند است.
دکتر روحانی با اشاره به حضور مسئولان در جلسه گفت: از ارتش و سپاه می خواهم که برای تخلیه و کار مهندسی که هر دو در آن توانمندی بسیار خوبی دارند، اقدام کنند و بقیه دستگاه‌ ها هم باید در این زمینه امکانات خود را بیاورند و سریعتر آب از شهرها تخلیه شود.
رییس جمهوری عنوان کرد: با توجه به حجم کار در گلستان، وزیر کشور و رییس جمعیت هلال احمر کشور را در آن استان مستقر و ماندگار کردیم تا کار شدت بیشتری بگیرد.
روحانی افزود: تلاش ها باید مضاعف شود تا مردم با خیال راحت به منازل خود برگردند و خانه ها ترمیم شود و دولت خدمات خود را انجام دهد.
به گزارش ایرنا جلسه ستاد مدیریت بحران کشور با حضور نمایندگان تمام دستگاه های مسئول در خصوص سیل در استان های کشور تشکیل شده است و استانداران و سایر مسئولان استانی از طریق ویدئو کنفرانس در حال ارائه گزارش از وضعیت استان ها و اقدامات انجام شده ،هستند.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلیمتر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب شدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه به ویژه شهرستان آق قلا را به دلیل حجم فراوان آب دچار سیلاب کرد و گمیشان نیز به محاصره آب درآمد.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.