غلامرضا بیکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: با امکانات و تجهیزات راهداری،سپاه، ارتش و بخش خصوصی و به منظور رفع تهدید آبگرفتگی شهر و هدایت آب به سمت دریای خزر، تاکنون هفت نقطه از جاده ارتباطی برش زده شده است.
به گفته وی، ایجاد بریدگی بخش هایی از راه های ارتباطی شهر گمیشان با هماهنگی بوده و بقیه توسط مردم ایجاد شده است.
وی افزود: اکنون 4 گروه راهداری به همراه نیروها و تجهیزات سپاه و ارتش برای هدایت آب به سمت دریا فعالیت داشته و یک پل موقت نیز در مسیر روستای ناردالی به شهر گمیشان در دست ساخت است.
شهرستان گمیشان 80 هزار نفر جمعیت دارد که 20 هزار نفر آن در شهر گُمیش تپه مرکز شهرستان گمیشان سکونت دارند.
بیکی در خصوص محور کوهستانی خوش ییلاق در مسیر آزادشهر به شاهرود نیز گفت: این مسیر از سمت گلستان و از محل پادگان نوده تا روستای وطن دجار رانش زمین، ریزش کوه و ورود گل و لای به سطح جاده شده بود که از سوی گروه های راهداری و سپاه یک مسیر آن برای تردد ضروری بازگشایی موقت شده است.
وی افزود: اکنون 10 دستگاه ماشین آلات راهسازی این اداره کل به همراه تجهیزاتی از سپاه در منطقه حضور دارند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: همچنین مسیر کوهستانی توسکستان (گرگان - شاهرود) و جاده جنگل (مینودشت -بجنورد ) باز و رفت و آمد جریان دارد.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلیمتر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب شدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه به ویژه شهرستان آق قلا را به دلیل حجم فراوان آب دچار سیلاب کرد و گمیشان نیز به محاصره آب درآمد.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.