امانگلدی ضمیر امروز دوشنبه در گفتگوی خبری اظهار داشت: از بابت بهداشت و سلامت عمومی در آق قلا نگرانی وجود ندارد ضمن اینکه با حضور موثر پلیس؛ امنیت برقرار است.
وی با بیان اینکه آق قلا از هفت روز پیش تاکنون زیر آب است، گفت: ارتفاع آب در برخی خانه های این شهرستان تا 2.5 متر است و تخلیه روان آبها دست کم تا 72 ساعت آینده طول می کشد.
وی اضافه کرد: بخش زیادی از خانه های مردم خالی از سکنه است و تاکنون افزون بر پنج هزار نفر جمعیت آق قلا اسکان اضطراری داده شدند هرچند جمعیت تخلیه شده شهر بیشتر از این آمار است اما بقیه در منازل دوستان و بستگان خود در سایر مناطق اقامت یافته اند.
وی ظرفیت خروجی گرگان رود را در محدوده آق قلا 120 متر مکعب در ثانیه اعلام و خاطرنشان کرد: این میزان پس از بارندگی و سیلاب اخیر با حدود 5 برابر افزایش به 620 متر مکعب در ثانیه رسید.
فرماندار آق قلا گفت: عبور آب در پایین دست شهرستان کند است و پیش بینی می شود خروج روان آبها طی سه شبانه روز آینده به طول انجامد و پس از آن شرایط تدریجی به عالت عادی بازمی گردد.
به گزارش ایرنا؛ آق قلا با 1763 کیلومتر مربع معادل 6.8 درصد گلستان مساحت دارد و متشکل از دو بخش مرکزی و وشمگیر به استعداد پنج دهستان و 76 روستا و آبادی جمعیتی افزون بر 130 هزار نفر دارد که حدود 35 هزار نفر آن شهرنشین و بقیه در روستاها سکونت دارند.
2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.