به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا از پژوهشگاه فضایی ایران، حسین صمیمی افزود: گروه سنجش از دور مرکز تحقیقات فضایی، در طی سه روز اخیر و در پی جاری شدن سیل در گلستان، به طور شبانه روزی در حال اخذ، پردازش و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای مختلف از مناطق سیل زده بوده‌اند.
وی اضافه کرد: در این راستا، محققان مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران افزون بر تهیه و انتشار نقشه‌های دقیق راداری (با دقت بیست متر) از شش شهرستان سیل‌زده، موفق شدند نقشه راه‌ها و مسیرهای آسیب دیده دو شهرستان آق قلا و گمیشان را هم تهیه کنند و در اختیار مدیران ستاد بحران این استان قرار دهند که خوشبختانه این داده‌ها واطلاعات مورد توجه و استفاده مسئولان ذی‌ربط قرار گرفته است.
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران یادآور شد: مسئولان همچنین خواستار ارائه داده‌ها و اطلاعات بیشتری از سوی این پژوهشگاه برای مدیریت بهینه این بحران شده‌اند.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران 28 و 29 اسفند 97 در شرق استان گلستان باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادست موجب به راه افتادن سیل در رودخانه ها شد و شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را بدلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.