به گزارش ایرنا سرتیپ دوم ستاد محمد غفاری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده استان در شهرستان آق قلا اظهارداشت: نصب پل ‌های ارتباطی سیار در چند نقطه استان ادامه دارد.
وی همچنین از بکارگیری ماشین ‌آلات و ادوات مکانیکی برای لایروبی مصب رودخانه گرگانرود برای شتاب در روند تخلیه سیلاب به دریای خزر خبر داد و گفت: ارتش از 27 اسفند امدادرسانی به مردم استان را شروع کرده و در پی دستور فرمانده کل قوا مبنی بر گسیل تجهیزات و امکانات نیروهای مسلح به این منطقه، فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز در منطقه حاضر شده است.
ارشد نظامی ارتش در استان گلستان یادآور شد: با استفاده از یک پل سیار نیز به دنبال برقراری راه دسترسی بین روستای آق دمیش به شهر آق‌ قلا هستیم که موجب تسهیل در روند امدادرسانی می‌ شود.
به گفته وی، همچنین تیم ‌های امداد و نجات تیپ 65 نیروی ویژه هوابرد با وسایل کوهستان و طناب توانستند از مسیر‌های صعب العبور به روستاها رسیده و نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام کنند.
وی اضافه کرد: در روزهای گذشته با استفاده از شناور‌ها و خودروهای زرهی نفربر از جمله 'بی تی آر' و 'کراس توپ‌ کش' که امکان تردد در مسیرهای محاصره در سیل و مکان های با ارتفاع آب بالا را دارا هستند، روند جابه ‌جایی مردم و انتقال وسایل منزل آنها سرعت بیشتری پیدا کرد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 نیروی زمینی ارتش ادامه داد: 20 فروند قایق برای کمک رسانی نیروی زمینی و نیروی دریایی ارتش به همراه تیم ‌های غواصی نیز در مناطق با ارتفاع آب زیاد حضور یافته و توزیع غذای گرم با سرعت بیشتری در حال انجام است و یک فروند هلی کوپتر نیز به ناوگان امدادرسانی اضافه شده است.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلیمتر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب شدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیلاب کرد.
3014/1648/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.