به گزارش ایرنا پرویز فتاح روز دوشنبه گفت وگوی خبری در آق قلا اظهار داشت: تاکنون 2 هزار خانوار خسارت دیده تحت پوشش کمیته امداد در شهرهای گنبدکاووس، آق قلا، گمیشان و بندرترکمن شناسایی شدند که این افراد از خدمات حمایتی این نهاد برخوردار می شوند.
وی بیان کرد: منازل مسکونی خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد، تحت پوشش بیمه حوادث است و بر همین اساس فرایند پرداخت خسارت ها پس از برآورد کارشناسی انجام می شود.
رییس کمیته امداد همچنین از حضور به موقع و مداوم مسوولان دستگاه ها، ارگان ها و خیرین در کمک رسانی به سیل زدگان گلستان تقدیر کرد و گفت: دغدغه رفع رفع مسایل و مشکلات سیل زدگان، تحمیل این مصیبت برای آسیب دیدگان را بیشتر می کند .
وی گفت: ابتدای هفته جاری 10 میلیارد ریال به حساب کمیته امداد استان گلستان واریز شده و امروز هم بنیاد برکت ، 10 میلیارد ریال دیگر برای کمک به خانوارهای سیلزده و زیر پوشش این نهاد اختصاص داد.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب شدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.