به گزارش خبرنگار ایرنا امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده شهرستان آق قلا در استان گلستان اظهار داشت: گسیل تجهیزات و امکانات ارتش به گلستان آغاز شده و در بخش های گوناگون خدمات لازم به هموطنان آسیب دیده ارایه خواهد شد.
وی به احداث بیمارستان صحرایی در مناطق سیل زده استان گلستان توسط نزاجا خبر داد و گفت: این مرکز درمانی از امروز پنجم فروردین در شهرستان آق قلا در سالن ورزشی کوثر با تجهیزات کامل پزشکی و کادر مجرب برپا می شود.
امیر سرتیپ حیدری افزود: همچنین سه تیم پزشکی نیروی زمینی ارتش در قالب گروه های سیار به مناطق محصور در سیل گلستان اعزام شدند تا خدمات پزشکی به آسیب دیدگان ارایه شود.
وی ادامه داد: تاکنون نیروی زمینی ارتش 2 هزار تخته پتو، 15 هزار کنسرو و چندین هزار بطری آب معدنی در اختیار مردم سیل زده این استان قرار داده است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به ایجاد شکاف در مسیرهای ارتباطی برای عبور سیلاب، یک پل برای تسریع در تردد خودروهای عبوری توسط نیروهای پشتیبانی و مهندسی ارتش احداث شد.
امیر سرتیپ حیدری یادآور شد: همچنین چندین دستگاه خودروهای سبک و سنگین لجستیکی از جمله لودر، بیل میکانیکی، گریدر، آمبولانس و خودروهای دیگر ارتش در حال خدمت رسانی به سیل زدگان گلستان هستند.
حیدری از آمادگی همه جانبه تیپ های نظامی ارتش گلستان و خراسان شمالی برای امدادرسانی به سیل زدگان خبر داد و گفت: امدادرسانی منطقه سیل زده آق قلا زیر نظر تیپ 230 شهید اسدالله متاجی گرگان و منطقه سیل زده گمیشان زیر نظر تیپ 130 بجنورد از خراسان شمالی با مدیریت قرارگاه عملیاتی لشگر 30 انجام می شود.
به گزارش ایرنا، با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از هفته گذشته بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
بخش زیادی از مناطق شمالی و غربی گلستان اعم از مزارع کشاورزی، راه ها، خانه های شهری و روستایی به زیر آب رفته است.
3014/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.