سردار رمضان شریف روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: یگان مهندسی نیروی زمینی سپاه عملیات انفجار و ایجاد شکاف برای رهاسازی آب شمال شهر آق قلا درخط ریل راه آهن به سمت مزارع و دشت ها که منجر به برقراری ارتباط این شهر با روستاهای شمال آن بوده را دیشب (یکشنبه) با موفقیت انجام داد.
وی با بیان اینکه این شکاف در مسیر راه آهن گرگان و اینچه برون ایجاد شده است، گفت: اجرای حرفه ای این‌ عملیات توسط متخصصان نیروی زمینی سپاه هیچ آسیبی به خطوط ریلی وارد نکرد.
سخنگوی سپاه پیش بینی کرد: با رهاسازی آب انباشت شده در منطقه آق قلا به تدریج با شرایط بهتری مواجه و عملیات خدمت‌رسانی نیروهای امدادی نیز با سهولت ادامه خواهد یافت و ارتباط شهر آق‌قلا با روستاهای شمال این شهر برقرار می‌شود.
سردار شریف با اشاره به شایعات ایجاد شده در فصای مجازی مبنی بر اینکه این اقدام منجر به زیر آب رفتن گمیشان می‌شود، گفت: عملیات گروه مهندسی سپاه در منطقه هیچ تاثیری در روند سیلاب گمیشان ندارد.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
1648/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.