به گزارش روز یکشنبه ایرنا محمد تقی زمانی نژاد همچنین از هیات دولت خواست برای نوسازی و بازسازی این واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل اعتبارات لازم را اختصاص دهد.
وی بیان کرد: در این سیل همچنین 10 هزار واحد مسکونی در مناطق سیلزده استان دچار خسارت شد.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم اعلام کرد که در شهرهای آسیب دیده، وام ساخت مسکن 500 میلیون ریالی به همراه 110 میلیون ریال کمک بلاعوض و 20 میلیون ریال کمک بلاعوض معیشتی و تا سقف 150 میلیون ریال تسهیلات معیشتی برای خرید لوازم زندگی به آسیب دیدگان تعلق می گیرد.
عزیزالله مهدیان اظهار داشت: در مناطق روستایی گلستان به واحدهایی که 100 درصد تخریب شده، 350 میلیون ریال تسهیلات و 100 تا 150 میلیون ریال هم وام معیشت داده می شود.
به گزارش ایرنا با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از هفته گذشته بیش از 300 میلیمتر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید که موجب طغیان رودخانه ها، سر ریزشدن سدهای گلستان، بوستان و وشمگیر و آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در مناطق مختلف استان بویژه شرق، شمال و غرب استان شد.
با گذشت چند روز هنوز هم بخش زیادی از مناطق شمالی و غربی گلستان اعم از مزارع کشاورزی، راهها، خانه های شهری و روستایی به زیر آب است.
6204/1648/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.