مهدی میقانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: نیروهای مسلح مستقر در استان از ابتدای بروز سیلاب با بهره گیری از همه امکانات و ظرفیت نقش زیادی در رفع مشکلات مردم و مناطق سیل زده داشتند.
وی همچنین با اشاره به دستور اخیر سردار سرلشکر محمدباقری به تمام نیروهای مسلح برای پشتیبانی کامل از آسیب دیدگان سیل گفت: مشارکت بیش از گذشته نیروهای مسلح در مناطق آسیب دیده گلستان می تواند کمک موثری برای بازگشایی جاده های خسارت دیده باشد.
میقانی اضافه کرد: هم اینک بازگشایی و برقراری تردد در جاده های آسیب دیده از سیل گلستان به ماشین آلات سنگین راهسازی احتیاج دارد.
به گفته وی اکنون جاده های خواجه نفس به گمیشان، گمیشان به سیمین شهر ، سه راهی یساقی به قره تپه و بندر ترکمن و خوش ییلاق واقع درمسیر آزادشهر به شاهرود به خاطر رانش، ریزش کوه و ورود بیش از حد گل و لای بسته است.
طبق گزارش معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان به خبرنگار ایرنا 34 گروه راهداری با بهره گیری از 139 دستگاه سبک ، نیمه سنگین و سنگین به صورت شبانه روزی در حال بازگشایی محورهای خسارت دیده و بازگشایی هستند.
آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از هفته گذشته بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید که موجب طغیان رودخانه، سر ریز سدهای گلستان، بوستان و وشمگیر و آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب شده است.
هم اکنون بخش زیادی از مناطق شمالی و غربی گلستان اعم از مزارع کشاورزی، راهها، خانه های شهری و روستایی به زیر آب رفته است.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.