به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا مردم گلستان بویژه در شهرستان های گنبدکاووس، آق قلا و گُمیشان از چند روز پیش با کم سابقه ترین بارش های رگباری و طغیان آب و جاری شدن سیلاب مواجه شده اند، همچنان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.
بارش های رگباری و سر ریز شدن سدهای گلستان، وشمگیر و بوستان و طغیان رودخانه های دائمی و فصلی سطح وسیعی از شرق تا غرب گلستان را در نوار شمالی استان فرا گرفته و گویی روان آبها قصد ندارند به دریا برسند.
گستردگی آبگرفتگی و مشکلات ناشی از آن به حدی است که در سومین روز فروردین 98 شماری از مقامات بلند پایه کشور نظیر رییس مجلس، معاون اول رییس جمهور، وزرای کشور، درمان، بهداشت، راه و شهرسازی، نیرو، جهاد و کشاورزی به گلستان آمده و به صورت میدانی وضعیت مناطق سیل زده را بررسی و از نزدیک با سیل زدگان گفت و گو کردند.
گزارش خبرنگاران اعزامی ایرنا به گُمیشان و آق قلا حاکیست در این شهرستانها مسوولان جنب و جوش زیادی برای مدیریت شرایط و هدایت سیلاب دارند و شواهد حاکیست ساعت به ساعت اوضاع رو به کنترل بیشتر است.
به گفته مدیرکل فرودگاههای گلستان فقط طی روز سوم فرودین 240 سورتی پرواز در فرودگاه گرگان شامل پروازهای مسوولان، امدادگران، کارشناسان، مسافران، انتقال اقلام ضروری و غیره انجام شد که رکوردی در تاریخ هوانوردی استان محسوب می شود.
آذری اظهار داشت: 98 سورتی پروازی از مجموع این پروازها مربوط به هواپیماهای مسافری و 142 مورد پرواز بالگردهای امداد و نجات، حمل آذوقه، هوانیروز و فوریتهای پزشکی بود.
رییس مجلس شورای اسلامی در پایان بازدید از مناطق سیل زده آق قلا گفت: با پرداخت کمک های بلاعوض و تسهیلات کم بهره آسیب دیدگان سیل اخیر استان گلستان مورد حمایت قرار می گیرند.
علی لاریجانی اظهار داشت: مجلس با دولت مذاکره لازم را انجام خواهد داد تا این کمک ها در کوتاه ترین زمان به دست سیل زدگان گلستان برسد.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری نیز با حضور در جمع مردم سیل زده آق قلا در فضایی صمیمانه به پای درد و دل آنان در محل اسکان موقت در محل نمایشگاه بین المللی گرگان نشست و اطمینان خاطر داد که دولت خسارات وارده را جبران و مشکلات مردم مناطق سیل زده را برطرف خواهد کرد.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز پس از بازدید از چند محله سیل زده آق قلا اعلام کرد که برای کاهش آلام مردم و استمرار و تقویت هماهنگی های لازم بین دستگاه های عمل کننده تا زمان اطمینان از روند عادی شدن اوضاع، در مناطق سیل زده حضور خواهد داشت.
وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز در گرگان شرایط سیل زدگان را بررسی و از نزدیک روند امدادرسانی و رسیدگی را مورد رسیدگی قرار داد.
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی نیز در شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری گلستان با اشاره به کشاورزی بودن استان بر سامان دهی رودخانه های منطقه و رفع مشکل آب گریزی برای کاهش خسارت سیل تاکید کرد و گفت: علاوه بر این، تکمیل زهکشی 280 هزار هکتار زمین های کم بازده از ضروریات محسوب می شود که اقدام لازم صورت خواهد گرفت.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، نمکی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، خلیل آقایی رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری، رییس سازمان جمعیت هلال و رییس سازمان اورژانس کشور نیز از دیگر شخصیت های کشوری بودند که در مناطق سیل زده استان گلستان حضور یافته و از نزدیک فعالیت های مرتبط را پیگیری و دستورات لازم را صادر کردند.
آنها اطمینان دادند مشکلات سیل زدگان گلستان بزودی جمع بندی و تصمیمات لازم تا رفع کامل مشکلات اتخاذ خواهد شد و حتی وزیر کشور برای آن 10 روز زمان تعیین کرد.
حضور این تعداد از مسوولان ارشد کشور طی یک روز در گلستان و بازدید از مناطق سیل زده حاکی از عزم جزم همه دستگاهها در رسیدگی به مشکلات مردم استان دارد.
گویی قرار است روزهای آینده اهالی شهرستانهای گنبد، آق قلا، گُمیشان و بندرترکمن عروسی های بیشتری را در خیابانها و کوچه پس کوچه های این مناطق ترکمن نشین جشن بگیرند.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.