به گزارش ایرنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی وزارت بهداشت سعید نمکی در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده استان گلستان و محل اسکان موقت سیل زدگان روستاهای شهرستان آق قلا اظهار کرد: با تماس ها و هماهنگی های مکرر از نخستین ساعات وقوع حادثه وضعیت سلامتی و بهداشت و درمان مردم آسیب دیده در سیل را پیگیری کردیم.
وی خاطرنشان کرد: نمایندگان وزیر شامل دکتر جان بابایی (معاون درمان وزارت) و دکتر کولیوند (رییس سازمان اورژانس کشور) را به منظور نظارت بر حسن انجام خدمات درمانی و پایش و ارزیابی وضعیت سلامتی مردم به منطقه گلستان اعزام کردیم.
وزیر بهداشت افزود: خوشبختانه در بخش بهداشت و درمان تمامی امکانات مورد نیاز سیل زدگان فراهم است.
نمکی یادآور شد: در هر جای دنیا وقتی با چنین گستره آب گرفتگی مواجه می شوند، حداقل با یک مورد بیماری عفونی مواجه می شوند اما با تلاش همکاران وزارتخانه حتی یک مورد بیماری اسهال یا مشکلات پوستی که معمولا در چنین بلایایی اتفاق می افتد، دیده نشد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ١٤ اکیپ سیار در سطح استان گلستان و ٢ اکیپ ثابت در کنار اردوگاه ها مستقر است؛ همچنین دارو، تجهیزات و ملزومات بهداشتی به میزان کافی تامین شده است.
وی یادآور شد: شیرخشک و پوشاک برای خانوارهایی که کودک شیرخوار دارند تامین شده و افرادی که می خواهند به منزل اقوام عزیمت کنند می توانند کارت مخصوص تهیه کنند تا شیرخشک و پوشاک برای آنها تامین و فرستاده شود.
وی از حضور فعال کارشناسان مرکز سلامت محیط و کار و مرکز مدیریت بیماری های واگیر در محل اسکان موقت مردم سیل زده خبر داد و افزود: همکاران ما در بخش سلامت بر محیط، آب و همچنین غذای مصرفی مردم نظارت کافی دارند و برای پیشگیری از شیوع بیماری های واگیر نیز فعالیت های کارشناسان آغاز شده است.
وزیر بهداشت گفت: آمبولانس های زیادی در منطقه حضور دارد تا در مواقع لزوم بیماران را به مراکز درمانی منتقل کنند همچنین چند فروند بالگرد نیز آماده باش است تا چنانچه با مورد اورژانسی مواجه شدند، سریعا عملیات انتقال بیمار انجام شود.
گفتنی است با وجود گذشت چند روز از آغاز بروز سیل در گلستان همچنان بخش های وسیعی از این استان در زیر آب است و روان آبها جریان دارد.
3014/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.