به گزارش شنبه شب ایرنا از وزارت کشور، وزیر کشور ظهر امروز از چند محله شهر آق قلا که در محاصره سیل هستند دیدن کرد و در گفت وگو با تعدادی از ساکنان این محله ها، دستور تسریع در رفع مشکلات سیلزدگان را به دستگاه های مرتبط داد.
رحمانی فضلی از پل تاریخی آق قلا، میدان مختومقلی، خیابان بازار و میدان قدس شهر آق قلا دیدن کرد.
جانشین فرمانده معظم کل قوا در نیروی انتظامی همچنین در این بازدید، به پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی گلستان دستور داد که خودروهای حامل قایق برای امداد و نجات سیل زدگان را جریمه نکرده و اقلام مورد نیاز سیل زدگان در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار سیل زدگان قرار گیرد.
رحمانی فضلی همچنین در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان آق قلا شرکت کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، اکنون شهرهای گمیشان و آق قلا از لحاظ آبگرفتگی شرایط بحرانی دارد و دستگاه های امدادرسانی در حال کمک به سیلزدگان هستند.
وزیر کشور ظهر امروز نیز با تشریح آخرین وضعیت استان سیل زده گلستان گفته بود: خدمات اولیه در روستاهای آسیب دیده تقریبا برقرار و با تخلیه آبگرفتگی بزودی شرایط حالت عادی می گیرد.
عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار داشت: از 52 روستای استان که با قطعی برق مواجه بودند مشکل 50 روستا حل شد و آب آشامیدنی در 40 روستا برقرار اما همچنان اهالی 20 روستا آب شرب ندارند.
وی با تصریح بر اینکه اقدامات پیشگیری مانع بروز تلفات زیاد انسانی شد، گفت: اسکان سیل زدگان وضعیت خوبی دارد ضمن اینکه امداد رسانی روند مطوبتری گرفته است.
وزیر کشور افزود: با مساعد شدن شرایط جوی و افزایش پرواز بالگردها کمک به آسیب دیدپگان شتاب گرفته و تلاش می کنیم هرچه زودتر شرایط به حالت عادی برگردد.
رحمانی فضلی تصریح کرد: حجم سنگین آب با دبی 530 لیتر در ثانیه باعث طغیان رودخانه های گلستان و تشدید خسارات شد.
خبرنگار ایرنا در لحظه انتشار این خبر کسب اطلاع کرد استاندار گلستان برای درمان جراحات بمب شیمیایی به خارج کشور عزیمت کرده است.
برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی از غیبت استاندار گلستان در شرایط سیل و بحران انتقاد کرده بودند.
بارش شدید باران و برف باعث سر ریز شدن سدهای گلستان و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شده است.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب شدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
7333/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.