به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی عصر شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان مرزی آق قلا در شمال غرب استان گلستان اظهار داشت: شرایط ویژه سیلزدگان منطقه و به خصوص شهر آق قلا لزوم بیشتر شدن کمک ها به مردم آسیب دیده از حادثه را جدی تر کرده است.
جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی همچنین خطاب به پلیس خواستار کنترل بیش از پیش منازل تخریب شده سیلزدگان با هدف ممانعت از دزدی احتمالی اموال مردم شد.
وزیر کشور ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز هرچه سریعتر خسارت وارده به منازل را برآورد کند تا عملیات ساخت یا تعمیر واحدها از سر گرفته شده و دغدغه سیلزدگان برای داشتن سرپناه برطرف شود.
امان گلدی ضمیر فرماندار آق قلا هم در این جلسه گزارشی از وضعیت مناطق شهری و روستاهای آسیب دیده از آبگرفتگی ارایه داد و خواستار شتاب بیشتر در تخلیه آب این مناطق شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، اکنون شهر آق قلا از لحاظ آبگرفتگی شرایط بحرانی دارد و دستگاه های امدادرسانی در حال کمک به سیلزدگان هستند.
شهرستان مرزی آق قلا واقع در شمال گلستان با حدود 130 هزار نفر جمعیت دارای دو شهر آق قلا و انبارالوم و 76 روستا است.
بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب شدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد و تاکنون دو نفر جان باخته اند.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.