به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان اظهار داشت: حجم بی سابقه بارش 3 روز متوالی در گلستان سبب ایجاد مشکلات فراوانی در شهرهای شرقی، شمالی و غربی استان شد که لازم است همت همه مسوولان، تلاش برای جبران زودهنگام این آلام و جبران خسارت ها باشد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: طبق گزارش مسوولان، این سیل تاکنون 5 هزار میلیارد ریال به اراضی و محصولات زراعی، زیرساخت ها و منازل مسکونی گلستان خسارت وارد کرده است.
امام جمعه گرگان ادامه داد: در برآوردهای اولیه گفته شده که 180 هزار هکتار از اراضی زراعی و 7 هزار هکتار باغ استان بین 30 تا 100 درصد تخریب شده و مردم را دچار ضرر و زیان های فراوان کرده است.
آیت الله نورمفیدی بیان کرد: تاکنون یکهزار و 500 خانه شهری و 5 هزار منزل روستایی استان در نتیجه این سیل دچار خسارت شده که مردم امیدوارند مسوولان با اتخاذ سیاست های درست، برای جبران آن اقدام و برنامه ریزی کنند .
امام جمعه گرگان همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام و نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید، اظهار داشت: تکیه بر توان داخلی برای تولید و شکوفایی اقتصاد، راهگشای بخش اعظمی از مشکلات کشور است.
نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار داشت: برای حل بیکاری و گرانی باید نگاهی ویژه به تولید داخلی داشته و با تکیه بر آن برای رسیدن به خودکفایی بیشتر گام برداریم.
آیت الله نورمفیدی همچنین از قوای سه گانه خواست علاوه بر حمایت از تولیدگران، با افرادی که با استفاده از رانت و ویژه‌خواری به دنبال تضییع حقوق بیت المال و خلق فساد هستند برخورد کنند.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.