عبدالقدیر کریمی صبح روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اقدامات پیشگیرانه انجام شده طغیان اترک به خوبی کنترل شده و با توجه به دشتی بودن بخش داشلی برون، بخشی از سیلاب اترک در دشت رها شده است.
وی گفت: با اقدامات انجام شده، تاکنون از نفوذ آب به روستاها پیشگیری شده و تنها هشت خانواده در روستای شوردگش و صرفا برای رعایت جوانب احتیاط و احتراز از خسارات احتمالی جانی جا به جا شده اند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: تمامی اقدامات پیشگیرانه برای تحکیم حاشیه رودخانه و جلوگیری از طغیان و نفوذ آن به مناطق مسکونی پایین دست در حال انجام است.
غلامعلی نورا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس در خصوص خسارات طغیان رودخانه اترک به مزارع حاشیه آن گفت: طغیان اترک 7500 هکتار از مزارع گندم و جو حاشیه این رودخانه در محدوده این شهرستان را از بین برده که خسارت ریالی آن 225 میلیارد ریال برآورد می شود.
فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به وقوع سیل در شهر گنبد و روستاهای حاشیه گرگانرود در بخش مرکزی این شهرستان در اثر طغیان این رودخانه که ناشی از بارندگی های بسیار شدید و سرریز آب سدهای بوستان و گلستان بود، تصریح کرد: با وجود گستردگی سیل و ایجاد خسارات بسیار سنگین مالی، خوشبختانه تاکنون هیچ گونه تلفات جانی، مصدومیت و مفقودی نیز در سطح شهرستان گنبدکاووس حادث نشده است.
وی با یادآوری اینکه هم اکنون اوضاع در شهر گنبد که تا دو روز گذشته 25 درصد آن باسیلاب مواجه شده بود، عادی است، خاطرنشان کرد: اکنون تمامی تلاش های مسئولان شهرستان در ستاد مدیریت بحران، معطوف به ساماندهی وضعیت روستاهای سیلزده در بخش مرکزی و نیز مدیریت طغیان اترک در بخش مرزی داشلی برون بوده و اقدامات لازم و مقتضی در این راستا در حال انجام است.
بخش داشلی برون گنبدکاووس با حدود 30 روستا و جمعیت تقریبی 26 هزار نفر در شمال این شهرستان و در مرز ایران و ترکمنستان واقع است و رودخانه اترک در مناطقی از این بخش، مرز بین این دو کشور محسوب می شود.
1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.