مجتبی جمالی امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیلاب و آبگرفتگی در شهرستان گنبدکاووس و حومه فروکش کرده اما به علت جریان آب و طغیان رودخانه ها به سمت دریای خزر، تمرکز امروز دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران گلستان به شمال غرب استان بویژه شهرستان آق قلا معطوف است.
وی اظهار کرد: حداکثر ظرفیت و تمام امکانات و تجهیزات بخش های دولتی و خصوصی گلستان برای هدایت و جلوگیری از نفوذ آب به شهر و روستاهای شمال غرب استان بویژه در شهرستان آق قلا به کار گرفته شده است.
وی بیان کرد: جریان شدید آب در مسیر حرکت به دریای خزر شهرستان های ساحلی گُمیشان و بندرترکمن را نیز تهدید می کند که دستگاههای امداد و نجات این مناطق نیز در شرایط آماده باش هستند.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: کار تخلیه روستاهای حاشیه گرگانرود، اترک و قره سو در دستور کار قرار دارد اما در آستانه سال نو متقاعد کردن مردم برای جابجایی سخت است.
جمالی با بیان اینکه فرمانداری ها، بخشداری ها، دهیاران و اعضای شوراهای روستایی در مناطق یاد شده به مردم تذکر و اخطارهای لازم را داده اند، افزود: هدایت و انحراف آب در مسیرهای پرخطر نیز آغاز شده است.
وی اضافه کرد: در صورتیکه اهالی مناطق در خطر سیل مایل به مهاجرت مقطعی نباشند، مکان های اسکان موقت و اضطراری امن در سالن های ورزشی، مدارس و مساجد با تجهیزات گرمایشی و غذا پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: جاده آزادشهر - خوش ییلاق - شاهرود که بر اثر ریزش کوه، سیل و برف در چندین نقطه مسدود شد همچنان بسته است و طی 72 ساعت آینده احتمال بازگشایی آن وجود دارد.
وی گفت: جاده گرگان - توسکستان - شاهرود احتمالا تا اواخر وقت امشب برای تردد بازگشایی می شود.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان با بیان اینکه سیل تاکنون جان 2 کودک 5 و 2 ساله را در روستاهای آزادشهر و کلاله گرفت، گفت: خسارات وارده به بخشهای مختلف استان پس از جمع بندی نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.
به گزارش ایرنا و مطابق آخرین آمار از یکشنبه گذشته که سامانه سرد بارشی وارد گلستان شد؛ در برخی مناطق استان بارش بیش از 290 میلمتر و در نقاط کوهستانی برف تا یک متر گزارش شده است.
بارندگی در برخی مناطق گلستان از جمله گرگان همچنان ادامه دارد.
3014/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.