به گزارش خبرنگارایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری کلاله، علی اصغربیانی روز سه شنبه افزود: سد بوستان کلاله 33.4 میلیون مترمکعب ظرفیت دارد و با تکمیل ظرفیت، هم اکنون 30 مترمکعب در ثانیه خروجی و سرریز دارد.
سد بوستان درسال 1384 با ظرفیت 41 میلیون مترمکعب ظرفیت بر روی گرگانرود احداث و به بهره برداری رسید.
علاوه بر سد بوستان، سرریز شدن سد گلستان که در پایین دست سد بوستان احداث شده، به پرآبی گرگانرود منجر و روستاهای پایین دست این دو سد در معرض خطر سیلاب قرار دارند.
پرآب شدن رودخانه گرگانرود که از حاشیه شمالی شهر گنبدکاووس گذر می کند، باعث نگرانی شهروندان این شهر واقع در شرق گلستان از وقوع سیل شده است.
هم اکنون جلسه ستاد بحران در فرمانداری گنبدکاووس با حضور استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان برای اتخاذ تدابیر و تمهیدات ضروری در خصوص جلوگیری از مخاطرات احتمالی در منطقه در حال برگزاری شده است.
علاوه بر پرآب شدن روخانه گرگانرود، طغیان رودخانه قره سو در حاشیه جنوبی گنبد نیز منجر به آبگرفتگی پارک الغدیر این شهر و تعدادی از منازل حاشیه این رودخانه و تخلیه ساکنان آن شده است.
بارش های شدید در شرق گلستان از یکشنبه شب آغاز شده و مقدار آن از 210 میلیمتر در مینودشت تا حدود 80 میلی متر در مناطق مرزی شرق گلستان گزارش شده است.
7478/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.