محمدرضا رحمن نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش باران شدید که از بامداد دوشنبه در استان آغاز شده بود همچنان در برخی نقاط به خصوص شرق گلستان ادامه دارد.
وی گفت: در این مدت 196 میلیمتر در کلاله، 162 میلیمتر در پارک ملی گلستان، 155 میلیمتر در گرگان، 149 میلیمتر در بندرترکمن، 137 میلیمتر در گنبدکاووس، 117 میلیمتر در بندرگز، 113 میلیمتر در کردکوی، 110 میلیمتر در علی آباد، 81 میلیمتر در مراوه تپه و 76 میلیمتر در اینچه برون گنبدکاووس باران بارید.
وی همچنین به بارش برف در ارتفاعات گلستان اشاره کرد و افزود: در منطقه کوهستانی خوش ییلاق شهرستان آزادشهر تاکنون 70 سانتیمتر برف ثبت شد.
بارش شدید باران دو روز اخیر استان موجب آبگرفتی بسیاری از معابر شهری استان و طغیان رودخانه ها شد.
بر اساس داده های سازمان هواشناسی؛ این سامانه سرد و بارشی از یکشنبه شب وارد گلستان شده که پیامد آن بارندگی متناوب باران، رعد و برق، ریزش برف در نواحی کوهستانی، مه غلیظ و ریزش تگرگ، وزش باد شدید، مواج شدن دریای خزر و کاهش 14 تا 16 درجه ای دما است.
به دلیل وقوع باران شدید و مداوم، رودخانه های اترک، گرگانرود و قره سو و دچار سیلاب و آبگرفتگی برخی معابر شهری شده است.
طبق گزارش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، جاده های مناطق کوهستانی استان به ویژه خوش ییلاق محور آزادشهر - شاهرود و توسکستان گرگان - شاهرود، به دلیل بارش برف و کولاک از روز گذشته تاکنون بسته است.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.