منصور فرشاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: بارش های سال زراعی جاری نسبت به دوره بلند مدت 25 ساله نیز از افزایش 81 درصدی برخوردار است.
وی با اشاره به آغاز بارش ها در منطقه از یکشنبه شب گذشته که تاکنون هم ادامه دارد، گفت: در این مدت در گنبدکاووس 145 میلی متر باران باریده و این مقدار در کلاله، رامیان و آزادشهر از دیگر شهرهای شرق گلستان به ترتیب 149، 184 و 156 میلی متر است.
رئیس اداره هواشناسی گنبدکاووس با اشاره به مقدار بارش ها در دیگر مناطق گنبدکاووس گفت: در ایمر ملاساری، آق آباد، اینچه برون و چپرقویمه به ترتیب 165، 144، 79 و 88 میلی متر باران باریده است.
وی به بارش برف در مناطق کوهستانی شرق گلستان نیز اشاره کرد و گفت: در خوش ییلاق که یکی از راه های مواصلاتی منطقه به استان سمنان است، بارش 60 سانتی متر برف ثبت و بوران و کولاک گزارش شده است.
فرشاد با اشاره به کاهش شدت بارندگی گفت: بارش های به صورت پراکنده تا فردا ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، بارندگی های شدید که از یکشنبه شب در منطقه آغاز شده باعث آبگرفتگی شدید معابر شهری و طغیان رودخانه های منطقه گنبدکاووس از جمله قره سو شده و سرریز شدن سد گلستان که به پرآبی رودخانه گرگان رود منجر شده، احتمال وقوع سیلاب در منطقه را افزایش داده است.
1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.