آرمان غلامی در ایران نوشت: اجرای طرح‌ گردشگری در آشوراده گلستان نگرانی‌هایی ایجاد کرده است.
این طرح که ساخت جاده در دریای خزر به سمت آشوراده را هم شامل می شود طی چند روز گذشته در فضای مجازی با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شده است.
محمدرضا کنعانی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان در گفت‌و‌گو با «ایران» دراین باره اظهار داشت: اقداماتی که هم ‌اکنون در آشوراده در دست انجام است، با هدف گردشگری و حفظ محیط زیست صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه مجوز طرح از سازمان محیط زیست گرفته شده وهیچ کار غیرقانونی تاکنون در این زمینه انجام نشده، افزود: هم‌اکنون این طرح با حضور کارشناسانی از سوی سازمان محیط زیست و همچنین همکاران ما در این سازمان در مازندران در دست بررسی است تا طرح، با کمترین آسیب به محیط زیست به اجرا درآید.
کنعانی با اشاره به اینکه در این طرح از سازه‌های سبک به منظور حفظ محیط زیست استفاده خواهیم کرد؛ اظهار داشت: در صورت اجرایی شدن، پیست پیاده روی و استفاده از قایق برای گردشگران در دریاچه آشوراده و لذت بردن از طبیعت آن ایجاد می‌شود. این طرح گردشگری قرار است در مساحت 22 هکتار و با ظرفیت 500 نفر روزانه و اقامت 80 نفر به اجرا درآید. بخش عمده‌ای از این سازه‌های سبک نیز درمجموعه گردشگری بندرترکمن مستقر خواهد شد.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.