فرماندار شهرستان رامیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار از خسارت طوفان به پنج باب منزل مسکونی در دو شهر رامیان و خان ببین خبر داد.
محمود سالاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: تا ظهر امروز وزش شدید باد به همراه ریزش باران در سطح شهرستان رامیان باعث خسارت دیدگی پنج باب منزل مسکونی از ناحیه سقف گردیده است.
فرماندار شهرستان رامیان افزود: سه مورد از این منازل در شهر رامیان و دو واحد مسکونی دیگر در شهر خان ببین است.
وی بیان کرد: سه روستای تاتار سفلی، نی تپه و ارازگل از بخش فندرسک با آبگرفتی شدید در معابر روبرو هستند که تردد را در آنها با مشکل روبرو کرده است.
سالاری با اشاره به خسارت های دیگر طوفان در این منطقه بیان کرد: وزش طوفان در بخش فندرسک باعث کنده شدن 150 اصله درخت یک باغ در منطقه ارازگل گردیده و 4 درخت نیز در سطح شهر رامیان سقوط کرده است که با عکس العمل بموقع نیرهای امدادی، معابر بازگشایی شده اند.
فرماندار شهرستان رامیان خاطرنشان: خسارات اعلامی، برآوردهایی است که تاکنون انجام شده و به دلیل شدت بارش ها و وزش باد، امکان افزایش خسارات وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: تیم های امدادی، عملیاتی و ستاد بحران در سطح شهرستان در حال فعالیت است و نیروها و با آمادگی کامل تا پایان این شرایط به صورت تمام وقت برای مقابله با مخاطرات احتمالی حضور دارند.
فرماندار شهرستان مینودشت نیز در مصاحبه با ایرنا تصریح کرد: ادارات شهرستان از شب گذشته با تذکرات سازمان بحران در آماده باش هستند و در سطح منطقه حضور دارند.
سیدرضا طباطبایی افزود: بارندگی و طوفان در سطح شهر مینودشت باعث آبگرفتگی معابر، سقوط چندین درخت و وارد شدن آسیب هایی به تاسیسات برق رسانی شد که با حضور سریع نیروهای امدادی این مشکلات رفع گردید.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محور خوش ییلاق که ارتباط دهنده استان گلستان به سمنان از محدوده شهرستان آزادشهر است، نیز دچار آبگرفتگی و ورود گل و لای و سنگ به سطح جاده شده که با نظر مسئولان مربوطه این جاده مسدود شده است.
شهرستان های رامیان، آزادشهر و مینودشت با جمعیتی بیش از 160 هزار نفر در شرق استان گلستان قرار دارد.
گزارش خبرنگار ایرنا از گنبدکاووس نیز حاکیست وزش تندباد و بارندگی، خسارت هایی را در تعدادی از روستاهای این شهرستان برجای گذاشته و باعث آبگرفتگی معابر تعدادی دیگر از روستاها شده است.
افتادگی تیرهای برق، پارگی سیم های شبکه برق که به قطع منجر شده به همراه کنده شدن سقف انبارها و تخریب واحدهای دامداری و گلخانه از جمله خسارت هایی است که مسئولان شهرستان گنبدکاووس اعلام کرده اند.
بارندگی شدید که از شب گذشته در شرق گلستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد، باعث آبگرفتگی در بسیاری از معابر شهر گنبدکاووس از جمله در بلوارهای 17 شهریور، سینا و امامزاده و خیابان های مدرس و آزادگان نیز شده است.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.