مدیرکل هواشناسی گلستان در همین پیوند امروز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این سامانه سرد و بارشی از امشب وارد استان می شود که ثمره فعالیت آن بارندگی متناوب باران، رعد و برق، ریزش برف در نواحی کوهستانی، مه غلیظ و ریزش تگرگ، وزش باد شدید، مواج شدن دریای خزر و کاهش 14 تا 16 درجه ای دما است.
نوربخش داداشی افزود: به دلیل وقوع باران شدید و مداوم سیلابی شدن رودخانه های اترک، گرگانرود و قره سو و آبگرفتگی برخی معابر محتمل است ضمن اینکه به سبب بارش برف و ریزش تگرگ در نواحی کوهستانی گلستان اختلال در تردد جاده های این مناطق دور از انتظار نیست.
مدیرکل هواشناسی گلستان اضافه کرد: اوج فعالیت این سامانه روز دوشنبه /فردا/ است اما این جبهه سرد تا چهارشنبه به تناوب در نواحی گوناگون فعالیت کرده و در پایان این روز از آسمان استان عبور خواهد کرد.
داداشی گفت: یکی از تبعات فعالیت این سامانه وزش باد شدید با سرعت 110 کیلومتر در ساعت و حتی بیشتر است که می تواند منجر به آسیب دیدن سازه های سبک و چادرهای اقامتی مسافران نوروزی شود.
مدیرکل هواشناسی گلستان بیان کرد: همچنین ظرفیت این سامانه به گونه ای است که پیش بینی می شود برف در مناطق کوهستانی یک متر و باران در مناطق پایین دست بیش از 100 میلیمتر ببارد.
داداشی افزود: سرعت وزش باد و بارش برف در مناطق کوهستانی منجر به بروز پدیده کولاک می شود که جمیع این اتفاقات محتمل ضرورت اطلاع رسانی به مسافران و شهروندان برای زمان بندی دقیق سفر و عبور از جاده های این بخش را جدی تر می کند.
مدیرکل هواشناسی گلستان همچنین به دامداران استان توصیه کرد دام های خود را قبل از آغاز بارش ها از حریم رودخانه ها خارج کنند.
داداشی ادامه داد: صبح امروز و در جلسه ستاد مدیریت بحران گلستان لزوم اطلاع رسانی بیشتر به مسافران و شهروندان و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز خسارت و تلفات احتمالی به فرمانداران و مسوولان بیان شد.
3091/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.