شجاع حیدری روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا در کلاله با بیان اینکه کاراکو در لغت به معنی نهایت قدرت همچنین نام سردار شکست ناپذیر ایرانی است، افزود: کاراکو در ایران زیر نظر فدراسیون ورزش‌های رزمی و در بعد بین‌المللی و جهانی در فدراسیون ها و سازمان‌های جهانی از چهار سال پیش به ثبت رسیده و دراکثر کشورها با برگزاری دوره ها وکلاس های آموزشی، فعالیت رسمی دارد.
حیدری خاطر نشان کرد: کاراکو دارای 12 استایل از جمله آتروسا، شینا، یاشین، آلامتو، آروکو، پاوتا، مارتیا، آریتما، آتوسا، آریاس، پیریک و هوموتیم یا همان کمیته بادیگاردی می‌باشد.
حیدری تصریح کرد: سبک کاراکو با الگوگیری ازسبک مبارزاتی سردار بزرگ ایرانی کاراکو و زحمات و پیگیری های که داشتم به ثبت جهانی رسیده و علاوه بر اینکه ریاست و بنیانگذاری این سبک به نام بنده به ثبت رسیده ، ریاست سازمان‌های رزمی IRCO و ITBO را نیز به عهده دارم.
بنیانگذار جهانی هنر رزمی کاراکو ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته از ثبت و برگزاری مسابقات رسمی کاراکو در کشورمان و عرصه های بین المللی چهارسال گذشته ودرحال حاضرمسابقات این سبک در رده های مختلف، در بیش از 25 کشور جهان برگزار می شود.
وی افزود: درکشورمان نیز در این مدت مسابقات سبک کاراکو درچندین مورد در رده های کشوری شهرستانی و 20 استان کشورمان برگزار شده و در آینده نزدیک مسابقات جهانی این سبک را در دوبخش زنان و مردان در کشورمان برگزار می کنیم.
به گزارش ایرنا، مسابقات چند جانبه هنر رزمی کاراکو با حضور ورزشکارانی از استان های گلستان، مازندران، خراسان شمالی و ایلام، روز گذشته به میزبانی کلاله در شرق استان گلستان برگزار شد و در پایان این مسابقات که شب گذشته به پایان رسید، تیم گلستان به مقام اول دست یافت و تیم های مازندران و خراسان شمالی به ترتیب دوم و سوم شدند.
/1860/7478/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.