محمدولی روزبهان جمعه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح مهم به دلیل بروز برخی مشکلات در قرارداد با شرکت خارجی مجری طرح، دچار وقفه شده است.
به گفته وی پیگیری برای تامین فاینانس مورد نیاز این طرح توسط دستگاه های مرتبط ملی و استانی در حال انجام است تا هرچه زودتر وعده دولت و آرزوی دیرینه مردم گلستان برآورده شود.
فاینانس به تامین منابع مالی موردنیاز اجرای پروژه‌ها و خرید تجهیزات طرح‌های تولیدی (سرمایه‌ای) و هم‌چنین خدمات فنی و مهندسی پروژه‌ها با استفاده از تسهیلات اعتباری خارجی میان‌مدت وفق قراردادهای مالی با اعتباردهندگان خارجی اطلاق می‌شود.
چندی قبل نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ایرنا گفته بود که 15 درصد از اعتبارات اجرای این پروژه از طریق فاینانس تامین می شود.
شهرام کوسه غراوی اظهار داشت: همچنین مقدمات ساخت راه آهن گرگان - مشهد فراهم و حتی محل استقرار کارگاه های اجرایی پروژه نیز مشخص شده است.
در همین پیوند نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در خراسان شمالی اعلام کرد: کاهش ارزش ریال در برابر دلار موجب تاثیرگذاری بر پول چین و اختلاف نظر با شرکت چینی مجری طرح در رقم قرارداد شده است.
هنرور افزود: مبلغ قرارداد این خط ریلی 18 میلیون یوآن تعیین شده که در آن زمان به پول ایران 82 هزار میلیارد ریال می‌شد اما در شرایط کنونی این رقم افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: این موضوع در سطح ملی در حال پیگیری و مذاکره با شرکت چینی است و تا حصول نتیجه نمی توان درباره سرنوشت کار نظر قطعی داد.
پروژه راه آهن گرگان - مشهد در 5 قطعه کارگاهی در مسیرهای گرگان، کلاله، بجنورد، شیروان و مشهد به طول 550 کیلومتر اجرا می شود که 300 کیلومتر آن در مسیر گرگان تا بجنورد است.
6204/3091/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.