به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، غلامرضا محرابی اظهار داشت: این طرح با هدف ارتقای بهداشتی، تضمین سلامت و امنیت غذایی و فرآورده‌ های خام دامی و رفاه حال مسافران و شهروندان انجام می شود.
وی افزود: در این طرح 31 اکیپ و 912 نفر روز تا پایان تعطیلات نوروز اجرای صحیح این طرح را مورد نظر دارند.
وی ادامه داد: این اکیپ ‌ها در سه حوزه نظارتی، بازرسی و قرنطینه‌ ای در قالب طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی فعالیت خواهند داشت.
مدیر کل دامپزشکی گلستان افزود: از مجموع این 31 اکیپ، 16 اکیپ با 24 نفر، روزانه در بخش نظارتی و در بخش قرنطینه ای 15 اکیپ با 18 نفر، در تعطیلات نوروزی برای تضمین سلامت و امنیت غذایی و فرآورده ‌های دامی فعالیت می ‌کنند.
محرابی گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی در مراکز توزیع و عرضه (قصابی ‌ها، فروشندگان گوشت مرغ بسته ‌بندی شده، رستوران ‌ها، غذاخوری ‌ها و سایر اماکن توزیع مواد غذایی) اجرا می ‌شود.
وی با بیان اینکه ستاد اجرایی این طرح در این اداره کل و شبکه‌ های دامپزشکی شهرستان ‌ها مستقر است، از شهروندان خواست، تخلف بهداشتی را از طریق شماره تماس 1512 و یا شماره 32420960 اطلاع دهند.
وی کشتار دام در مکان های غیربهداشتی و تفرجگاه ‌ها، فروش گوشت قرمز فاقد مهر بازرسی دامپزشکی، فروش لاشه مرغ غیر بسته‌ بندی، حمل غیرمجاز گوشت در خودروهای غیرمجاز و فاقد یخچال، فروش انواع گوشت و فرآورده‌ های خام دامی دارای ویژگی‌ های نامطلوب و غیر بهداشتی، فروش ماهی در مکان های غیر بهداشتی و کنار جاده ها را از مصادیق تخلفات بهداشتی ذکر کرد.
3014/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.