به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر قنبرپور امروز سه شنبه در افتتاحیه فن بازار منطقه‎ای گلستان در گرگان اظهار داشت: کشورهای همسایه در حوزه فناوری بسیار عقب تر از ایران هستند که می توانیم از این فرصت برای فروش محصولات فناورانه و کمک به کسب درآمد و ایجاد فرصت های شغلی برای نخبگان داخلی استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: به عنوان نمونه همجواری با ترکمنستان موقعیت ویژه عرضه فناوری و محصولات نوین نخبگان استان گلستان است که با راه اندازی دفتر فن بازار در این کشور می توان به این هدف دست یافت.
رییس مرکز فن بازار ملی ایران افزود: توسعه فعالیت مرکز ملی فن بازار در استان ها مورد توجه جدی دولت و عامل برقراری ارتباط و اتصال مخترعان و صاحبان ایده به سرمایه گذاران است.
قنبرپور گفت: مطابق برنامه ریزی و سیاست گذاری دولت، مخترعان و نوآوران کشور از طریق فن بازار به تولید کننده، سرمایه گذار و شرکت ها متصل می شوند تا علاوه بر تامین نیاز جامعه، صنایع و کارخانجات، فرصت ایجاد مشاغل جدید با تکیه بر فناوری های جدید فراهم شود.
وی بیان کرد: فن بازار به معنای بازار فناوری محلی برای مبادلات و معاملات فناورانه است که با ایفای نقش واسطه اطلاعاتی و حقوقی وظیفه نزدیک کردن طرف های عرضه و تقاضا در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته را بر عهده دارد.
رییس مرکز فن بازار ملی ایران افزود: شناسایی و ارایه فرصت های سرمایه گذاری در حوزه فناوری، جلب سرمایه گذاران، تسهیل روند تجاری سازی دانش فنی و سایر فعالیت های حرفه ای که منجر به توسعه بازار فناوری می شود از جمله نقش های اساسی این بازار است.
قنبرپور ادامه داد: مرکز فن بازار ملی ایران به عنوان مرجع اطلاعات فناوری کشور با هدف رفع نیازهای اطلاعاتی افرادی که با مقوله تجاری سازی دانش فنی و مبادله آن سر و کار دارند و همچنین کمک به توسعه بازار فناوری از طریق تجاری سازی نوآوری ها سال 1383 تاسیس شد.
وی گفت: در زمان حاضر این مرکز با در اختیار داشتن بزرگترین بانک اطلاعات فناوری کشور، اجرای برنامه های متعدد ملی و بین المللی، برخورداری از شبکه گسترده فن بازارهای منطقه ای و تخصصی، شبکه کارگزاران حرفه ای تبادل فناوری و سایر ابزارهای قانونی، زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری و توسعه مدیریت بازار فناوری کشور را ماموریت اصلی خود قرار داده است.
رییس مرکز فن بازار ملی ایران افزود: بازار فناوری، یک بازار تخصصی، قانونی و قابل اعتماد برای دو طرف سرمایه گذار و مخترع است و از جمله مزایای آن فروش قطعی، واگذاری موقت به خریدار، مجوز بهره برداری به مدت معین و مجوز برای تعداد مشخصی از تولیدات است.
قنبرپور ادامه داد: معمولا شرکت ها در حلقه آخر تجاری سازی به دلیل نداشتن علم کافی در این زمینه با مشکل مواجه می شوند که فن بازار می تواند این مشکل را برطرف کرده و فعالان عرصه صنعت و ایده را به هم متصل کند.
رییس پارک علم و فناوری گلستان هم در این جلسه به رونق فعالیت برخی استارتاپ های گلستان و کسب درآمدهای بالای این شرکت ها از فروش داخلی و صادرات به کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: توجه به این بخش می تواند به شکوفایی بیشتر این گونه شرکت ها، رونق تولید، ایجاد فرصت های بیشتر اشتغال و در نهایت توسعه استان منجر شود.
موسی حسام اظهار داشت: سال گذشته شرکت های استارتاپی و متکی به فناوری گلستان که زیر نظر پارک علم و فناوری استان فعالیت می کنند بیش از یک میلیون و 632 هزار دلار از صادرات تولیدات خود به کشورهای دیگر درآمد کسب کردند.
وی افزود: آن چه بیش از همه در مسیر فعالیت این گونه شرکت ها اهمیت دارد، شناخت کامل فضای جامعه قبل از آغاز فعالیت است تا در روند اجرا آسیبی به شرکت و کسب و کار عرضه شده وارد نشود.
پارک علم و فناوری گلستان سال 1391 با هدف ایجاد زیرساخت های مناسب برای توسعه فناوری فعالیت خود را آغاز کرد.
چشم انداز این پارک تبدیل شدن به قطب علمی و فناوری برتر کشور در منطقه در راستای جذب و تجمیع شرکت های دانش بنیان و فناور و تجاری سازی نتیجه تحقیقات با تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه و تبدیل شدن به مرکز منطقه ای انتقال فناوری شمال شرق کشور است.
به گزارش ایرنا در مراسمی با حضور مسوولان دفتر فن بازار منطقه ای گلستان به عنوان نوزدهمین دفتر نمایندگی استانی کشور در پارک علم و فناوری استان افتتاح شد.
توسعه بازار محصولات و خدمات شرکت های فناور فعال منطقه، تامین فناوری های مورد نیاز صنایع گلستان بر اساس اولویت ها و چارچوب استاندارد، جذب سرمایه برای طرح ها و نوآوری ها در حوزه فناوری و انجام تبلیغات از جمله محورهای اصلی فن بازار منطقه ای است.
در استان گلستان 40 شرکت دانش بنیان مشغول فعالیت هستند.
3019/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.