به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که روز چهارشنبه در دبیرستان دخترانه دوره اول ارغوان گنبدکاووس برگزار شد، مدیر آموزش و پرورش این شهرستان در سخنانی گفت: انفاق و کمک به همنوع از آموزه های مهم دین اسلام است که نباید درجامعه فراموش شود.
کمال الدین نظرنژاد افزود: کمک به همنوع فقط کمک مالی نیست بلکه علم آموزی توسط معلمان و یا کمک به دانش آموزانی که از لحاظ درسی ضعیف هستند نیز از بهترین انفاق ها است.
به گزارش ایرنا، رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس نیز در این مراسم با تبریک هفته احسان و نیکوکاری (14 تا 21 اسفند)، گفت: انفاق و کمک به نیازمندان بایستی درهمه ایام سال مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین علی فتحی افزود: کمک به همنوع اقسام مختلفی دارد که فرهنگ آن را باید در بین همه گروه های جامعه بویژه در بین خانواده، همسایگان و مدرسه ترویج دهیم.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم که روسای کمیته امداد مناطق یک و دو گنبدکاووس نیز حضور داشتند، دانش آموزان و معلمان و مسئولان شرکت کننده در مراسم، پاکت هایی که در آن کمک های نقدی خود را گذاشته بودند، در داخل صندوق کمیته امداد انداختند.
در همین پیوند، رییس کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس به ایرنا گفت: برای جمع آوری کمک های دانش آموزان این شهرستان تعداد 40 هزار پاکت نامه بین آنان توزیع شد که طی امروز و هفته احسان و نیکوکاری جمع آوری و با نظر مدیر هر مدرسه بین دانش آموزان نیازمند توزیع می شود.
محمد باقر پور افزود: امسال جشن نیکوکاری با شعار 'عیدی برای همه' روز چهارشنبه در مدارس، پنجشنبه با استقرار پایگاه های ثابت و سیار در سطح شهرها و روستاها و روز جمعه نیز در مصلی های نمازجمعه برگزار می شود.
وی اضافه کرد: کمک های جمع آوری شده بلافاصله بسته بندی و تا قبل از آغاز سال نو در اختیار مددجویان و نیازمندان گنبدکاووس گذاشته می شود.
به گفته باقرپور، هم اکنون اداره منطقه یک کمیته امداد گنبدکاووس پنج هزارو 130 خانوار با جمعیت 9 هزار و 365 نفر و اداره منطقه 2 کمیته امداد این شهرستان نیز 6 هزار خانوار با 15 هزار مددجو زیرپوشش دارند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و آموزش و پرورش آن افزون بر 75 هزار دانش آموز دارد.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.