به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، امسال و همزمان با گرامیداشت این هفته، 950 هزار نهال درخت مثمر و غیر مثمر برای غرس در مکان های عمومی و ایجاد فضای سبز، تولید و به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفت.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در این پیوند به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این نهال ها شامل 500 هزار نهال غیر مثمر از جمله اکالیپتوس و صنوبر و نهال های مثمر از جمله 170 هزار بوته گل محمدی است.
ابوطالب قزلسفلو افزود: بازدید مسوولان دستگاه ها از اجرای مدیریت جامع سد چهل چای نرماب مینودشت، همایش حفاظت و قانون، همایش جوامع محلی و نشست مجریان طرح های منابع طبیعی، برگزاری نمایشگاه عکس و نقاشی با موضوع منابع طبیعی، برپایی نشست تخصصی بررسی درختان دست کاشت سوزنی برگ و توزیع نهال رایگان از دیگر برنامه این اداره کل در هفته منابع طبیعی است.
وی گفت: برنامه های گرامیداشت هفته منابع طبیعی از 15 تا 21 اسفندماه هر سال با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و توسعه زمینه های مشارکت مردم در حفظ این منابع خدادادی برگزار می شود.
در استان گلستان با وسعت افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع، علاوه بر 667 هزار هکتار زمین کشاورزی، ظرفیت هایی همچون 30 هزار هکتار باغ، 452 هزار هکتار عرصه جنگلی، 862 هزار هکتار مرتع، 120 کیلومتر ساحل، بیش از سه میلیون واحد دامی و 970 واحد مرغداری وجود دارد.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95 گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که 53.27 درصد آنان ساکن مناطق شهری هستند و تامین معاش بیشتر مردم این خطه و بویژه روستاییان از طریق پرداختن به کشاورزی و دامپروری است.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.