به گزارش ایرنا هادی هاشمیان روز سه شنبه در نشستی خبری اظهار داشت: این اقدام دادگستری در راستای عمل به مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال با تشکیل کمیته ویژه متشکل از مسوولان منابع طبیعی، ثبت اسناد و املاک و همکاری دادسرای گرگان بوده است.
وی گفت: تاکنون از دل زمین های پس گرفته شده 20 فقره به وسعت یک هکتار سند صادره به نام اشخاص شناسایی شده است.
وی جانمایی نشدن و منطبق نبودن نقشه اراضی ملی بر روی نقشه های ثبت اسناد و املاک گلستان را از علل دست اندازی به منابع طبیعی استان به ویژه در شهرها برشمرد و گفت: افراد سود جو با استفاده از خلاء نبود نقشه جامع برای اراضی ملی و منابع طبیعی به ویژه در مناطق جنوبی شهر گرگان زمین های مرغوب را سند گرفته و از این راه میلیاردها تومان به جیب می زنند.
هاشمیان با بیان اینکه در صورت تهیه نقشه جامع برای همیشه پرونده زمین خواری و دست اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی در گرگان و بعد از آن در کل گلستان بسته می شود، افزود: اکنون تهیه نقشه جامع و شناسایی زمین های تصرف شده ملی در دیگر مناطق گرگان از جمله شهرک تالار، سید مسعود و شهرک پارادایز در دست اقدام است.
وی اضافه کرد: با تعیین تکلیف این زمین ها احتمالا زمین خواری بیشتری در شهر گرگان شناسایی و کشف شود.
رییس دادگستری گلستان از شهروندان گرگان خواست که مراقب خرید و فروش زمین ها در این محدوده از شهر باشند زیرا سودجویان با اطلاع از اقدامات دادگستری به منظور سلب مسوولیت و به جیب زدن پول کلان، درصدد فروش زمین ها هستند.
همچنین رضا آدینه معاون دادستان گرگان از شهروندان درخواست کرد قبل از اقدام به خرید ملک یا خانه در سطح شهر بویژه فرهنگ شهر تا سروش، ناهار خوران، پل سید مسعود به سمت بالای شهر، النگ دره، شهرک پارادیز و تالار و جاده زیارت حتما از منابع طبیعی استعلام بگیرند.
به گزارش ایرنا مناطق جنگلی و سیاحتی جنوب شهر گرگان همچون ناهارخوران و النگ دره با داشتن طبیعت بکر و زیبا طرفداران زیادی برای خرید زمین و ساخت و ساز مسکن دارد.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.