فرشید رحمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت این انجمن که با همکاری منابع طبیعی و آموزش و پرورش مراوه تپه راه اندازی شده، صبح امروز در محل دبیرستان دخترانه خلیج فارس این شهرستان آغاز شد.
وی گفت: در مراسم شروع فعالیت انجمن همیاران سبز طبیعت مراوه تپه که مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان و برخی مسئولان این شهرستان حضور داشتند، کارت همیاران طبیعت به 30 نفر از دانش آموزان این واحد آموزشی به صورت نمادین اهدا شد.
رحمانی اضافه کرد: علاوه بر دانش آموزان و فرهنگیان، دیگر گروه های مردم از جمله طلاب حوزه های علمیه، بهره برداران منابع طبیعی، برخی مسئولان، بازاریان و اولیای دانش آموزان نیز عضو این انجمن هستند.
وی تصریح کرد: فعلا عضویت پنج هزار نفر در این تشکل مردم نهاد، مراوه تپه پیش بینی و برای این تعداد کارت شناسایی چاپ و تاکنون 2500 عدد آن بین اعضا توزیع شده است.
به گفته این مقام مسئول، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز در این مراسم با قدردانی از تشکیل انجمن همیاران طبیعت مراوه تپه، این اقدام فرهنگی را گامی بسیار مهم درحفاظت و احیای منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی دانست و با تشریح کارکردهای منابع طبیعی، برلزوم ترویج بیشتر فرهنگ صیانت از این عرصه ها و محیز زیست در بین گروه های مختلف جامعه تاکید کرد.
شهرستان مراوه تپه با افزون بر 60 هزار نفر جمعیت واقع درشرق استان گلستان، 264 هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی دارد که از این مقدار 47 هزار هکتار عرصه جنگلی و بقیه مرتع هستند.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.