سرهنگ محمدرضا سراوانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ماموران هنگ مرزی اترک عصر دیروز در حین بازرسی یک دستگاه تریلی متعلق به کشور ترکمنستان این تعداد سیگار قاچاق را که در باک خودرو جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند.
وی افزود: با توجه به ارزش بالای 10 میلیون ریال سیگارهای قاچاق کشف شده، این خودرو و راننده آن که جوانی 35 ساله و تبعه کشور ترکمنستان است، با هماهنگی و دستور مقام قضایی و تا انجام مراحل قانونی، توقیف و بازداشت شدند.
سرهنگ سراوانی اضافه کرد: ماموران هنگ مرزی اترک همچنین در کنترل و بازرسی چمدان اتباع ترکمنستان هنگام خروج از مرز، تعداد 30 بسته معادل 600 نخ سیگار قاچاق از تبعه 51 ساله این کشور، کشف و ضبط کردند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ارزش سیگارهای کشف شده، کمتر از 10 میلیون ریال بود، این تبعه ترکمنستانی آزاد اما سیگارها توقیف شد.
به گزارش ایرنا، گمرک اینچه برون به عنوان تنها گمرک زمینی استان گلستان در بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس در 80 کیلومتری شمال این شهرستان و در مرز ایران و ترکمنستان قرار دارد.
اینچه برون، مرکز گمرکات استان گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی در گرگان، گمرک بندرترکمن، گمرک فرودگاه بین المللی گرگان است و در سال های اخیر با بهره برداری از راه آهن بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان افزوده شد.
هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی 350 کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.