به گزارش خبرنگار ایرنا از یکصد و بیست و هشتمین جلسه رسمی و علنی شهر گرگان، این لایحه پس از گذشت دوماه از اعلام وصول آن در شورای شهر گرگان و طرح در کمیسیون های عمران و اداری مالی، شامگاه دیشب /شنبه/ یازدهم اسفند در صحن علنی شورا مطرح شد.
مخالفان این لایحه معتقدند با توجه به عملکرد ضعیف پیمانکار مورد نظر شهرداری گرگان در دو طرح آفتاب 2 و 3 ، باید ضمانت های قانونی قوی تری برای اجرای بهتر این پروژه در نظر گرفته شده و محدودیت زمانی در اتمام پروژه مشخص گردد.
به گفته آنان ، با وجود اینکه حدود 13 سال از آغاز دو طرح قبلی (آفتاب 2 و 3 ) می گذرد اما همچنان بخشی زیادی از تعهدات پیمانکار مانند ایجاد پارکینگ با ظرفیت 400 خودرو ، فضای سبز و بازگشایی و آسفالت معابر اجرا نشده است.
مخالفان خواستار برگشت مجدد لایحه و اخذ ضمانت های سنگین تر از پیمانکار بودند.
آنان همچنین اجرای طرح آفتاب یک را موجب وارد شدن آسیب به بافت تاریخی گرگان دانستند.
در مقابل اما موافقان این طرح اعلام کردند که اجرای بلوک آفتاب یک در راستای امضای توافق نامه ضرورت دارد و شهرداری باید به تعهدات و قراردادهای خود پایبند بماند.
رییس کمیسیون عمران و باز آفرینی شهری شورای شهر گرگان گفت: تنها طرح موفق حوزه بازسازی و نوسازی بافت قدیمی و فرسوده گرگان ، طرح های آفتاب 2 و 3 بود و در 10 سال اخیر پروژه موفق تری در حوزه بازسازی بافت فرسوده نداشتیم.
محمد مرتضوی ادامه داد: یکی از دلایل تاخیر در روند تکمیل تعهدات پیمانکار، اعمال قرارداد متمم سال 95بود و در حالت کلی عملکرد پیمانکار در این پروژه ها قابل دفاع است.
از کل مساحت گرگان ، 275 هکتار بافت فرسوده، 151 هکتار بافت قدیم و 295 هکتار سکونتگاه غیررسمی است که سال گذشته برای فراهم آوردن امکاناتی چون توسعه فضای سبز، خدمات آموزشی و بهداشتی و مانند آن بیش از 220 میلیارد ریال توسط شهرداری هزینه شد.
مطابق برآوردهای انجام شده، 20 درصد مساحت کنونی شهر گرگان شامل بافت های ناکارآمد است.
در ادامه همچنین لایحه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان با موضوع تامین اعتبار پرداخت پاداش به بازیکنان تیم بسکتبال شهرداری به دلیل عملکرد مطلوب در بازیهای اخیر و لزوم افزایش روحیه بازیکنان مطرح و به تصویب رسید.
شورای شهر گرگان 9 عضو دارد.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.