به گزارش خبرنگار ایرنا، کمال اکبری شامگاه یکشنبه درمراسم افتتاح دفتر تسهیل گری و توسعه محلی دو محله 'سیدآباد و بدلجه' شهر گنبدکاووس، افزود: 16 درصد سازمان های مردم نهاد کشور نیز نیمه فعال هستند.
وی، توانمندسازی، آموزش و توسعه نظارت ها بر سازمان های مردم نهاد را رویکرد اصلی سازمان اجتماعی وزارت کشور دانست و اضافه کرد: این رویکرد به منظور توسعه مشارکت و فعال تر کردن تشکل ها، در سال آینده با اهتمام بیشتر انجام می شود.
اکبری گفت: سازمان امور اجتماعی وزارت کشور ضمن حمایت معنوی از تشکل های مردم نهاد، تلاش دارد با رفع موانع قانونی و اداری، بستر مناسب برای انجام فعالیت های کیفی و کمی این نهادها ایجاد شود.
وی بدون اشاره به مبلغ اعتبارات حوزه اجتماعی، گفت: پارسال حدود 60 درصد این اعتبارات برای اجرای برنامه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و آموزشی سراسر کشور با مشارکت تشکل های مردم نهاد هزینه شده است.
معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با اشاره به راه اندازی دفاتر تسهیل گری، گفت: تا سال گذشته مجموعا 100 دفتر در سراسر کشور فعال بود که این رقم امسال به حدود 200 دفتر افزایش یافته است.
اکبری افزود: این دفاتر به منظور استفاده از مشارکت چند جانبه مردم در کنار دیگر ادارات و نهادها برای توسعه و بالندگی محله و کنترل و پیشگیری از آسیب ها بویژه درحوزه اجتماعی راه اندازی می شوند.
وی اضافه کرد: دفاتر تسهیل گری همچنین بایستی از ظرفیت دیگر سازمان های مردم نهاد نیز برای تحقق اهداف پیش بینی شده استفاده کرده و دفتر را به مکانی برای فعالیت همه تشکل های مردم نهاد تبدیل نمایند.
به گزارش ایرنا، معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در بازدید از موسسه سبزگامان بسکی، از تلاش های چند دهه ای دکتر بسکی به عنوان پدر طبیعت ایران برای انجام فعالیت های فرهنگی و ترویجی در راستای حفظ و نگهداری از محیط زیست به نیکی یاد کرد.
وی گفت: از بهترین اعمال که در احادیث نبوی نیز آمده انجام کارهایی است که به مردم نفع برساند.
اکبری افزود: سازمان های مردم نهاد به واسطه مردمی بودن باید روی پای خود بایستند و در کنار حمایت های دولتی که همان کنار گذاشتن موانع و بسترسازی است، با فعالیت های خود در راستای نفع رساندن به جامعه گام بردارند.
این مقام مسئول با قدردانی از تشکل های مردم نهاد گنبدکاووس اضافه کرد: انگیزه بالا و حس مسئولیت پذیری آنان ظرفیت خوبی برای پیشبرد امور درحوزه های مختلف است.
به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این مراسم که سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان نیز حضور داشت از فعالیت 74 موسسه مردم نهاد در این شهرستان خبر داد و گفت: توجه به حوزه آسیب های اجتماعی و بهره گیری از همه ظرفیت ها بویژه ظرفیت تشکل های مردم نهاد از رویکردهای اصلی مسئولان گنبدی است.
عبدالقدیر کریمی توجه جدی به آسیب های اجتماعی را دغدغه رهبری انقلاب و دولت تدبیر و امید و کارگزاران آن دانست و افزود: براین اساس، طی دو سال اخیر گام های خوب علمی، عملی و میدانی درحوزه آسیب های اجتماعی گنبدکاووس برداشته شده است.
وی با اشاره به محله سیدآباد گنبدکاووس و مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم آن، ابراز امیدواری کرد با راه اندازی دفتر تسهیل گری، بخشی از مشکلات مردم حل شود.
کریمی همچنین از فعالیت های دو موسسه سبزگامان بسکی و مهر آفرینان گنبدکاووس به ترتیب در حوزه محیط زیست و آسیب های اجتماعی قدردانی کرد و اظهار داشت: حمایت از این دو موسسه که از سازمان های مردم نهاد برتر در استان گلستان و کشور هستند، امری ضروری است.
به گزارش ایرنا، سیدمحمد حسینی مدیرعامل موسسه مهرآفرینان گنبدکاووس نیز در آیین افتتاح دفتر تسهل گری و توسعه محلی دو محله سیدآباد و بدلجه درسخنانی برلزوم پرهیز از جزیره ای عمل کردن ادارات و نهادها مختلف درحوزه آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: مدیران بایستی از ظرفیت سازمان های مردم نهاد بیشتر استفاده کنند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.