در این گزارش آمده است: پنجشنبه را باید شب سردار آزمون دانست. او که مدت کوتاهی از حضورش در زنیت سن‌پترزبورگ می‌گذرد، حالا به یکی از ستاره‌های این تیم روسیه‌ای تبدیل شده است.
زنیت که دیدار رفت را 1-0 باخته بود، پنجشنبه شب در استادیوم گازپروم آرنا میزبان فنرباغچه بود و برای صعود باید با اختلاف 2 گل حریف ترکیه‌ای را شکست می‌داد.
اتفاقی که با درخشش خیره کننده سردار آزمون افتاد و هواداران زنیت به هنگام تعویض بازیکن ایرانی‌شان در دقیقه 80، ایستاده او را تشویق کردند.
زنیت بازی را هجومی آغاز کرد و در حالی که سردار را برای اولین بار پس از پیوستن به این تیم جزو 11 نفر ابتدایی داشت، در دقیقه 4 با پاس عالی ملی‌پوش ایرانی‌اش و ضربه تمام کننده ماگمی‌ید آزدوف به گل رسید.
آزمون دقیقه 18 کارت زرد گرفت اما در دقیقه 37 ارسال دقیق سباستین درییوسی از جناح چپ زمین را در شرایطی نامتعادل، با پرش بلند و با ضربه سری استثنایی تبدیل به گل کرد تا هواداران حاضر در ورزشگاه به وجد آیند.
البته فنرباغچه دو دقیقه قبل از پایان نیمه اول اختلاف را به حداقل رساند تا زنیت برای صعود باز هم به گل نیاز داشته باشد؛ گلی که باز هم توسط سردار به ثمر رسید.
او در دقیقه 76 هنرنمایی‌اش را تکمیل کرد و پاس در عمق همبازی‌اش را با توپ‌گیری از مهمت توپال، کاپیتان فنرباغچه با ضربه بغل پا تبدیل به گل کرد. در ادامه توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا زنیت در مجموع 2 بازی رفت و برگشت با نتیجه 3- 2 به مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا صعود کند.
یوفا برای هر یک از تیم‌های صعود کرده به مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا، مبلغ 1.1 میلیون یورو اختصاص داده و سردار با نمایش فوق‌العاده‌اش سهم مهمی در کسب این درآمد برای زنیت داشته است.
آزمون با 2 گلی که مقابل فنرباغچه به ثمر رساند، 8 گل در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا زده و حالا گلزن‌ترین بازیکن ایرانی در این رقابت‌ها محسوب می‌شود. پیش از این علی دایی و سردار با 6 گل مشترکاً صاحب این رکورد بودند اما پنجشنبه شب آزمون، شهریار را پشت سرگذاشت. پس از آزمون و دایی، مهدی مهدوی‌کیا و سامان قدوس با 5 گل و کریم انصاری‌فرد با 2 گل، گلزنان اروپایی ایران هستند.
رکورد شخصی دیگری که سردار صاحب آن شد، اینکه او هفتمین بازیکن در تاریخ فوتبال روسیه است که با پیراهن 3 تیم مختلف این کشور در رقابت‌های باشگاهی اروپا گل زده است.
آزمون فصل 14-2013، دو بازی در لیگ اروپا برای روبین کازان انجام داد و یک گل به ثمر رساند. او فصل 17-2016 در 10 مسابقه پلی‌آف و دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا 4 گل برای روستوف به ثمر رساند و در همین فصل در 4 بازی لیگ اروپا یک گل برای این تیم زد.
عملکرد درخشان مهاجم ایرانیِ زنیت، از دید سایت معتبر هواسکورد نیز پنهان نماند. آزمون علاوه بر زدن 2 گل و دادن یک پاس گل، 6 شوت به سمت دروازه زد که چهار شوت داخل چارچوب بود و در 6 نبرد تن به تن برتری داشت، 3 پاس کلیدی داد و 2 دریبل موفق از خود ثبت کرد تا نمره فوق‌العاده10 از 10 را بگیرد.
گفتنی است سردار به عنوان بهترین بازیکن هفته لیگ اروپا نیز انتخاب شد. داکا از تیم سالزبورگ، سارابیا از تیم سویا و هادسون اودوی از تیم چلسی برای کسب این عنوان از سوی یوفا کاندیدا بودند که با رأی‌گیری صورت گرفته، آزمون از رقبایش پیشی گرفت.
آزمون: وقتی حمایت می‌شوید، نمایش خوبی دارید
سردار پس از درخشش و صعود شیرین تیمش گفت: در بازی‌های آینده تلاش می‌کنم تا صد درصد توانم را برای تیم بگذارم. تیم ما آنالیزورهای قوی‌ای دارد. به نظرم ما خیلی خوب فنرباغچه را آنالیز کردیم.
آزمون در واکنش به شکستن رکورد دایی در اینستاگرامش نوشت: مرسی بابت پیام‌های تبریک، شکستن رکورد علی آقا هم باعث افتخار من بود.
سرگئی سماک، سرمربی زنیت در نشست خبری پس از این بازی به سؤال درباره دلیل تعویض آزمون در دقیقه 80 چنین پاسخ داد: این یک تعویض اجباری بود. سردار کمی احساس مشکل کرد. باید به خاطر حفظ سلامتی سردار، او را تعویض می‌کردیم. اگر او سلامت بود، هیچ تردیدی برای باقی ماندنش در زمین نداشتیم.
3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.