به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا ابراهیمی درخطبه دوم نماز جمعه مردم گنبدکاووس افزود: مردم ایران در راهپیمایی کم نظیر 22 بهمن مهر تاییدی بر مقبولیت و مشروعیت نظام زدند و انتظار است تا مسئولان نیز به پاس این حماسه مردم، برای رفع مشکلات آنان اهتمام ویژه داشته باشند.
وی بابیان اینکه شایسته نیست مردم برای یک کیلوگرم گوشت قرمز یا گوشت مرغ ساعت ها در صف بایستند، اضافه کرد: کشور ما بویژه استان گلستان و گنبدکاووس در تولید این اقلام مشکلی ندارد بنابراین اگر مشکلی است در مسئولان است.
حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: برخی مسئولان منطقه سال هاست در مناصب خود جا خوش کرده اند و دیگر کارایی نیز ندارند و بایستی جای خود را به مدیران جوان، خوشفکر و توانمند بدهند.
وی با بیان اینکه سال ها ماندن در یک پست، ایجاد اشکال و فساد می کند، ادامه داد: امروز مسئولان باید حداقل رفاه متوسط را برای مردمی که وفادار به انقلاب و آرمان های آن هستند، ایجاد و امید را در جامعه تزریق کنند.
امام جمعه موقت گنبدکاووس با انتقاد شدید از عبارت 'قیمت ها متناسب با حاشیه بازار' گفت: این عبارت، دست تولید کننده و افراد سودجو را برای افزایش دلخواه قیمت ها و برهم زدن تعادل عرضه و تقاضا باز می گذارد.
حجت الاسلام ابراهیمی بابیان اینکه علم اقتصاد برای قیمت گذاری کالاها فرمول دارد که باید از آن استفاده شود، سوال کرد: الان ستاد تنظیم بازار، شوراهای قیمت گذاری و حمایت از حقوق مصرف کننده کجا هستند؟، چرا نظارت نمی کنند؟ و اگر حرف آنان خریدار ندارد، باید استعفا بدهند.
وی همچنین با اشاره به پیش شرط هایی که اروپا برای ادامه توافق هسته ای یا برجام برای ایران گذاشته است، مانند تصویب لوایح پالرمو و FATF و ابراز نگرانی از قدرت موشکی ایران، گفت: بنده از طرف مردم انقلابی ایران می گویم که شما آنقدر نگران باشید تا از شدت نگرانی بمیرید.
حجت الاسلام ابراهیمی افزود: ما نباید نگران، نگرانی شما باشیم بلکه بایستی نگران رفع نگرانی مردم خود باشیم و برای رفع مشکلات آنان بیشتر تلاش کنیم.
وی با قدردانی از موضع گیری های اخیر وزیر امور خارجه کشورمان درباره سیاست های اتحادیه اروپا، اضافه کرد: این موضع گیری ها خوب بود و ایکاش همین موضع گیری ها که مدنظر رهبری انقلاب نیز بود، در زمان مذاکرات اتخاذ می شد.
امام جمعه موقت گنبدکاووس دربخش دیگری از خطبه دوم خود به پیام مهم رهبر انقلاب و رهنمودهای ایشان برای گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: ابعاد مختلف این پیام بایستی تحلیل و ازسوی همه مسئولان بالاخص نسل جوان مورد توجه و عمل قرار گیرد، زیرا تنها با روحیه انقلابی می توان مسیر توسعه و پیشرفت را طی کرد.
وی همچنین با اشاره به جایگاه و رسالت حوزه های علمیه در تبلیغ اسلام، ترویج معنویت و ساماندهی امور فرهنگی درجامعه، از مردم انقلابی و مومن درخواست کرد تا فرزندان خود را که استعداد لازم برای تحصیل در حوزه ها دارند، در این مراکز ثبت نام کنند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.